1. júla 2016

Vzorkovník lakov na nechty

Ahojte žienky moje!
Tešíte sa, že je piatok? Ja strašne, aj keď teda ja mám piatok každý deň, ale ten pocit blížiaceho sa víkendu ma stejne dokáže potešiť. Rozmýšľali ste už, ako využijete tých 48 hodín voľna? Že nie? Tak ja tu mám pre vás malý tip na Urob si sám projekt ;-)

Určite viete, že som neskutočný lakomaniak a pri počte +/- 180 lakov na nechty je niekedy naozaj ťažké vybrať ten pravý pre danú príležitosť. Najprv som si myslela, že si zaobstarám originálne vzorkovníky lakov na nechty, ktoré nie sú ani veľmi drahé, no pri mojom počte lakov by som ich potrebovala pomerne veľa a to už by nebolo príliš praktické kvôli ich skladnosti a aj tá cena by pekne narástla. Takže som rozmýšľala, čo s tým urobím. Jeden večer ma chytila múza a vymyslela som si jednoduchý a hlavne praktický vzorkovník, ktorý si môžem vyrobiť aj sama doma a ktorý nezaberá veľa miesta. Všetko som pri práci poctivo fotila a dnes vám prinášam DIY návod na jeho výrobu.



Čo budete potrebovať:
- zápisník s hrubšími listami ľubovoľnem veľkosti - ten môj je v micro formáte od PaperBlanks z kolekcie French Ornate
- pravítko
- ceruzku / fixu / pero
- vašu zbierku lakov na nechty


Postup výroby:
1. Na pravú stranu naťahajte ceruzkou alebo fixou niekoľko hrubších riadkov. Ak chcete, môžte si pomocné čiary urobiť na obe strany, aspoň budete mať vzorkovník rovný ako zo škatuľky (narozdiel od toho môjho, ale ja mám obe ruky ľavé, takže by mi to pravdepodobne aj tak nepomohlo). Výhodné je tiež kúpiť si rovno riadkovaný zápisník - v tom prípade ste  od tohto zdĺhavého kroku oslobodené.

2. Do jednotlivých riadkov napíšte názvy príslušných lakov. Keďže v mojej zbierke mám mnoho podobných odtieňov, avšak rôznych značiek, rozhodla som sa jednotlivé farby popísať nielen číslom odtieňu, ale aj značkou a kolekciou laku na nechty.

3. Na protiľahlú (ľavú) stranu nalakujte farebný pás k príslušnému označeniu. Keďže rôzne laky majú rôznu kryciu silu, odporúčam do vzorkovníka všetky laky naniesť v rovnakom počte vrstiev, aby ste videli, aká je ich krycia schopnosť napríklad v prvej vrstve.  Alternatívnym riešením je dať si  ku každému laku poznámku, v koľkých vrstvách ste dosiahli plné krytie, ale na to mne už miesto neostalo. Vzorkovník môžete usporiadať podľa odtieňov, podľa značiek, podľa efektu... - je to len na vás, fantázii sa medze nekladú.

4. Aby ste predišli nehodám so zlepenými listami, nechajte každú stránku aspoň pár minút schnúť.




A máme vymaľované :-)


5 komentárov:

  1. krásny nápad ako vždy, určite to nejaká ďalšia lakomaniačka využije:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je veľmi super nápad! Len nie pre mňa, čo laky stále triedim a dávam preč :D Ale inak naozaj výborné, kedysi som sa snažila si ich nejako podobne vzorkovať, ale samostatný zápisní na vzorky mi veru nenapadol... :)
    Candy ♥

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)