1. júna 2016

Nechala som Ziaju, nech sa stará o moju tvár

Asi tak milión rokov dozadu som sa s vami podelila o moju rannú a večernú rutinu v starostlivosti o pleť. Odvtedy už v umývadle pretieklo veľa vody a aj u mňa sa veľa vecí zmenilo. Viete, za celý svoj život som vyskúšala mnoho značiek a produktov, ktoré sú bežne dostupné v drogérii či lekárni (Garnier Pure, Garnier Fruit EnergyBioderma Sébium, BaleaBalea 2v1, Alverde, Fleur de Santé), ale najviac zo všetkého mi v tom čase (paradoxne) vyhovovali práve produkty od Avonu, pretože drvivá väčšina vyššie spomenutých značiek moju pleť buď presušila, alebo mi s akné vôbec nepomohla, prípadne mi z iného dôvodu nevyhovovala dostatočne na to, aby som si dané výrobky kúpila znovu. Avon však svoju líniu pre vek 20+ prestal predávať a ja som bola nútená poobzerať sa po niečom inom. Skúšala som kadečo, až kým som nespoznala značku Ziaja.

Ak čítate môj blog od pradávnych čias, určite ste narazili na:
-  uhorkový krém od Ziaje pre mastnú, zmiešanú a normálnu pleť, 
- tiež na recenziu pleťového krému a tonika z línie Manuka Tree, ktorá je takisto určená pre mastnú a zmiešanú pleť
- alebo na recenziu enzymatického peelingu, denného krému a pleťovej masky z línie Sensitive Skin, s ktorými som si dávala tvár dohromady po tom, ako mi ju Baleácka pleťová voda a púder v jednom kvalitne rozhodila.

Okrem všetkých týchto maznáčikov som na stretnutí so Ziajou a blogerkami objavila aj produkty z línie ZIAJA MED, ktoré používam práve v tomto období. Aby som mala aj fešáka na odlíčenie pleti, rozšírila som svoju kozmetickú výbavu o hydratačné micelárne mlieko. Tieto tri produkty používam zhruba tri mesiace a tak si konečne trúfam vám o nich čo-to povedať.

zdroj obrázku




Ktoré produkty používam v období jar/leto 2016?
Začnem produktom, ktorý prichádza ráno na rad ako prvý a tým je čistiaci antibakteriálny pleťový gél. Tento produkt je z línie Ziaja MED pre aknóznu pleť, prípadne pleť, ktorú trápi seborea. Aktívny čistiaci gél je neparfumovaný a jeho účinnými zložkami sú proteínovo-zinkový komplex, alantoín, výťažky zo sladkého drievka, provitamín B5, jemné umývacie zložky rastlinného pôvodu s hydratačnými vlastnostiami (založené na ovocných kyselinách). V popise výrobku sa ďalej uvádza, že uľahčuje odstraňovanie kožného mazu, uvoľňuje upchaté póry a takisto znižuje aktivitu mazových žliaz. Toľko k prevencii akné. V časti o redukcii akné sa dočítate, že tento zeleno-biely mužíček upokojuje aknózne zmeny a účinne vyhladzuje pokožku. Aby toho nebolo málo, čo tento fešák zvláda, môžete sa naňho spoľahnúť aj pri udržovaní optimálnej úrovne hydratácie a obnovovaní prirodzeného pH pokožky. Fľaštička má uzamykateľnú pumpičku ;-)

Ako druhé beriem do ruky antibakteriálne čistiace pleťové tonikum z rovnakej línie Ziaja MED pre aknóznu pleť a pleť trpiacu seboreou. Na etikete čítam: tonizujúci a korigujúci prípravok na čistenie pokožky tváre. Odporúčaný pre mládež a dospelých. Účinné zložky: proteínovo-zinkový komplex, alantoín, výťažky zo sladkého drievka, provitamín B5. V prevencii akné jemne čistí pokožku a uľahčuje odstraňovanie sebum (kožný maz). Pre redukciu aknóznych zmien podporuje upokojenie aknóznych prejavov a obnovuje prirodzené pH pokožky. Taktiež zabezpečuje vyváženosť hydratácie pokožky a znižuje pocit napätia pokožky. Derma efekt: čistá a hladká pokožka pripravená na ďalšiu starostlivosť. Tonikum je neparfumované, bez alkoholu a bez farbív.

Čistiaci pleťový gél rovnako ako aj čistiace pleťové tonikum je hypoalergénny - dermatologicky a alergologicky testovaný.
Oba tieto produkty sú dostupné výhradne v lekárňach, alebo v predajniach Ziaja pre teba -  Košice, Poprad, Trnava, Trenčín.

Posledným Ziaja produktom, ktorý patrí do mojej každodennej rutiny v starostlivosti o pleť, je hydratačné micelárne pleťové mlieko, ktoré je účinné ako olej, aktívne ako krém a jemné ako mlieko. Vhodné je pre všetky typy pleti od veku 12 rokov, obzvlášť na suchú pleť a poradí si aj s výrazným make-upom. Použiť ho môžete na tvár aj oči a to aj v prípade, že ste nositeľkou kontaktných šošoviek. Výrobca uvádza, že v sebe spája zložky uľahčujúce čistenie a zložky aktívne hydratujúce pokožku. Čistí v jednom kroku, neupcháva póry a zanecháva pokožku oživenú a jemne voňajúcu. Toto micelárne mlieko obsahuje hydratačný booster - výťažok zo stromu Tara (Caesalpinia spinosa) v kombinácii s kyselinou hyaluronovou - zložky s okamžitým a dlhodobým hydratačným účinkom. Čistiaca schopnosť je zaistená micelami, ktoré sa perfektne spájajú s kožným mazom (sebum) a zložkami make-upu a umožňujú ich účinné a pohodlné odstránenie. Tento produkt je testovaný alergologicky a dermatologicky pod dohľadom oftalmológov a je vhodný a jemný aj pre citlivé oči. Má prirodzené pH a je jemne parfumované.


A ako vlastne vyzerá moja celodenná starostlivosť o pleť v praxi?
Svoj deň začínam asi ako každý iný smrteľník - rannou hygienou. Umyjem si zuby, vlasy skrotím väčšinou nevydareným drdolom v štýle homelessáka a púšťam sa do čistenia pleti. Na pomoc si ako prvý beriem antibakteriálny čistiaci gél pre aknóznu pleť. Pumpičkou na silikónovú kefku strieknem množstvo asi o veľkosti hrášku a zhruba minútku čistím (a zároveň masírujem) tvár - pravé líce, ľavé líce, bradu, nos, čelo a krk, nič nevynechám. Keď už mám pocit, že pleť je dostatočne vyčistená, vezmem svoju bambusovú utierku, namočím ju v teplej vode a čistiaci gél z tváre odstránim. Handričku vypláchnem a opäť ňou prejdem po tvári. To opakujem asi tri až štyrikrát, aby som čistiaci gél z tváre a krku dôkladne odstránila. Nakoniec bambusovú handričku poriadne vypláchnem, umyjem mydlom v teplej vode a nechám vyschnúť. Tvár utriem dosucha druhým uteráčikom. Nasleduje ošetrenie pleti tonikom. Pár kvapiek nanesiem na vatový tampón, ktorým následne prejdem po tvári. Na každú polovicu tváre použijem samostatný tampón. Pleť je pripravená na nanesenie obľúbeného pleťového krému a ak nemám v pláne celý deň stráviť vylihovaním v posteli a sledovaním seriálov, pokračujem bežným líčením.

Pleť je po celý deň v maximálnej pohode - nepozorujem zvýšené mastenie ani lesk. Pleť ma nesvrbí, neštípe, koža nie je napnutá, proste všetko ako má byť.

Večer pred spaním pleť opäť dostáva svoju dávku Ziaja produktov, no predtým ju ešte musím odlíčiť. Pleť make-upu zbavujem buď micelárnou vodou Corine de Farme, o ktorej som minule básnila jedna radosť, alebo po novom micelárnym pleťovým mliekom s hydratačným účinkom od Ziaje. Zatiaľ čo micelárnu vodu nanášam buď na vatový tampón alebo spomínanú bambusovú handričku, u micelárneho mlieka mi viac vyhovuje naniesť potrebné množstvo do dlane, následne ho aplikovať na tvár a pleť chvíľku prstami masírovať. Bambusová handrička nájde svoje uplatnenie pri zmývaní micelárneho mlieka z tváre. Opäť postupujem ako u čistiacého gélu a síce handričku namočím do teplej vody a mlieko z tváre zotriem. Opakujem až pokým všetok produkt nezmyjem. Po odlíčení tváre pokračujem v čistení pleti použitím antibakteriálneho gélu a tonika ako pri rannom čistení. Na záver tvár nakrémujem, umyjem si zuby a som pripravená do postele.


Výsledný verdikt
Na týchto produktoch ma strašne baví, že čistenie s nimi ide samo a hlavne FUNGUJE! Ak si spomínate, na micelárnu vodu Bioderma som dosť nadávala, pretože vôbec nesplňovala moje predstavy o dokonalom produkte. No veď uznajte samé - máte náladu stráviť v kúpeľni pol večera len preto, že micelárka si s tým odlíčovaním dáva poriadne načas alebo že pleťový gél vám scvrkne kožu asi o tri čísla a vy následne celý večer siahate po čomkoľvek, čo vám pomôže zbaviť sa toho príšerného pocitu stiahnutej kože? Pfuuu, ja teda nie. Naproti tomu so Ziajou nemám žiaden problém. Ale vlastne po tých rokoch, čo túto kozmetiku poznám a používam, ma to už ani neprekvapuje. K produktom Ziaja sa vždy rada vraciam, pretože u nich mám istotu, že mi budú vyhovovať, navyše sú cenovo dostupné a založené na báze prírodných zložiek. 

Ozaj, vedeli ste, že značku Ziaja založili poľskí farmaceuti Alexandra a Zenon Ziaja, takže nejde o žiaden poľský šunt, ale skutočne kvalitné produkty?! Preto niet divu, že pleť po nich ostáva žiarivo krásna a zdravá. No a neposledné plus si u mňa Ziaja získala tým, že tieto produkty hádam  ani nemajú dno. Po cca troch mesiacoch používania som sa dostala k poslednej tretine produktov (ostávajú ešte asi 3cm kým sa dostanem na dno fľaštičiek, takže to máme nejakých cca 65ml - plné balenie má 200ml). A cena? Budete sa možno čudovať, ale za 200ml čistiaci  gél zaplatíte 4,55€, za 200ml pleťové tonikum takisto 4,55€ a na rovnakú sumu vás vyjde aj 200ml micelárne mlieko. To sa oplatí, nie?!

Hodnotenie všetkých produktov - 1 alebo must-have produkty

2 komentáre:

  1. Micelárku Bioderma jsem taky neměla ráda. Akorát mi udělala fleky. Od Ziaji jsem zatím MED řadu nezkoušela, protože nejsem její cílová skupina. Mám ráda kozí řadu, pěkně hydratuje
    Jsi krasna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Za ten čas so od Biodermy skúšala fakt dosť produktov a popravde okrem jedného mi nesadol fakt fakt fakt žiaden :-D

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)