1. januára 2017

Orechové keksy nielen ku káve

Krásny Nový rok, milé čitateľky!
Dúfam, že ste si Silvester užili naplno s ľuďmi, ktorých nadovšetko zbožňujete a váš rok sa začal šťastnými chvíľami. Hneď takto v úvode nového roku vám prinášam receptík na moje obľúbené orieškové sucháre, ktoré u nás vždy pečie moja teta. Spomínam si, ako som zhruba vo veku 10 rokov nechápala, ako môžu tieto keksíky niekomu chutiť. Aby ste rozumeli - celá rodina mi klamala, že tie prekrojené okrúhle srandy vo vnútri sú cesnakové kolieska. No a kto by jedol cesnakové sucháre, že?! Až po mnohých rokoch som prišla na to, že onen cesnak sú vlastne nakrájané lieskovce a tak sa začala moja láska k tomuto pečivu. Fakt, že som na všetky druhy orechov alergická, mi v tom nijako nezabránil. Som proste pažroš...





Ingrediencie
- 5 bielkov
- 150g práškového cukru
- 150g hladkej múky
- 60g lieskovcov
- 60g nelúpaných mandlí

Postup
1. Na začiatok zmiešame pripravené vaječné bielky s cukrom a hladkou múkou, miešame až pokým nedosiahneme hladkú konzistenciu hmoty.
2. Do tejto zmesi nasypeme na plátky nakrájané mandle a lieskové oriešky, prípadne iný druh, ktorý máme radi.
3. Formu na srnčí chrbát vymastíme a vysypeme múkou. Následne do formy nalejeme vzniknutú zmes s orieškami.
4. Teplotu rúry nastavíme na 180°C a pečieme zhruba pol hodinky pri priebežnom kontrolovaní.
5. Po vytiahnutí z rúry suchár ešte vo forme zabalíme do alobalu a necháme ho jeden deň odstáť.
6. Na druhý deň nakrájame na plátky hrubé asi 0,5 cm, uložíme na plech a opäť dáme do rúry, kde pri teplote 180°C sucháriky sušíme počas pár minút. Orieškové sucháre z rúry vyberieme, keď budú mať zlatavú farbu, po okrajoch kľudne aj trošku tmavšiu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)