31. októbra 2015

Môj handmade diár na rok 2016

Hi guys!

Tie z vás, ktoré hľadajú diár na rok 2016 sa už mohli nechať inšpirovať mojim minulým článkom. Musím povedať, že táto téma je rok čo rok jednou z najčítanejších a najvyhľadávanejších a mňa skutočne teší, že moje niekoľkohodinové pátrania po diároch majú taký krásny úspech. Keďže aj môjmu elegantnému hnedému diáru tento rok končí náhradná náplň, potrebujem nový debilníček a preto som už pri tvorení článku Diáre 2016 rozmýšľala, ktorého z kandidátov si objednám.

Nakoniec som si uvedomila, že mi ani jeden diár nikdy tak úplne nevyhovoval a prečo teda míňať prachy na niečo, čo zase nebudem naplno využívať len kvôli tomu, že to má úzke či nízke riadky, že je to príliš veľké na nosenie v kabelke, že to je málo veselé, whatever... A tak som sa rozhodla, že...




...že si tento rok vyrobím diár sama. Veď konieckoncov obal už mám a vytvoriť si vlastné sekcie, ktoré uspokoja všetky moje potreby, je to najlepšie čo mi mohlo v súvislosti s diárom napadnúť. No a presne o tom bude dnešný článok, ktorý môžme kľudne považovať aj za DIY návod alebo ďalšiu inšpiráciu. Keďže som donekonečna premýšľala, ako diár vytuningovať, čo všetko v ňom potrebujem mať atď., jeho výroba mi zabrala tri dni. Samozrejme nie celých 72 hodín, nebojte, až taký blázon nie som. Len viete ako to je - robíte, robíte, potom si pustite seriál, potom si dáte kávičku, obedík, vyvenčíte psov a zrazu je čas spať. No ale späť k tomu, ako som si vyrábala diár. 




Všetko čo som potrebovala, som už mala doma, takže ma to nestálo ani cent navyše, ale pochopiteľne záleží od vás čo doma bežne máte a ako si chcete diár vyzdobiť. Ako som už vravela, mnohé diáre (aj keď majú pekný obal), sú pre mňa príliš fádne a preto som sa rozhodla, že môj vlastný diár bude skrátka iný. Namiesto klasického bieleho papieru som vsadila na zábavnosť farebných listov, ktoré mi zároveň dovoľujú odlíšiť jednotlivé obdobia. Stačilo ich nastrihať na požadovanú veľkosť, nakresliť okná pre jednotlivé dni, vypísať dátumy, urobiť dierky a založiť do obalu. Ľahké ako facka. Aby som nebola limitovaná nejakými riadkami a aby som si mohla do diára aj kresliť, nechala som priestor pre jednotlivé dni úplne voľný. Na každom liste mám 7 okienok od pondelka do nedele, takže nie je problém zorientovať sa. Víkendové okienká sú polovičnej veľkosti. Jednotlivé farby mesiacov som zoraďovala podľa toho, s akým ročným obdobím sa mi spájajú -  modrá pre mňa znamená chlad a teda zimné mesiace sú modré. Ako sa pomaly otepľuje a začína jar, chladná modrá prechádza do svetlo-žltej, svetlo-zelenej a svetlo-ružovej. Letné mesiace jún až august, kedy už slniečko pracuje na plné obrátky, sú krásne veselé a tvoria ich sýto-zelené a sýto-žlté papiere, september považujem za začiatok jesene a preto som ho ladila do oranžovej farby, v októbri a novembri pokračujem sýto-červenou no a na konci novembra a v decembri opäť nastupuje ľadová svetlo-modrá. 



Avšak to je len prvá časť môjho diáru pre rok 2016. Keďže popri budúcom zamestnaní chcem aj naďalej viesť tento blog, rozhodla som sa druhú polovicu diáru venovať práve blogovým záležitostiam. Prvú sekciu druhej polovice diáru otvára blog planner, teda blogový plánovač. V tomto prípade som vsadila na romantiku a striedajú sa tu svetloružové listy so svetlozelenými. Je to také to nežné dievčenské kombo, ktoré skrátka milujem. Výroba opäť nebola ničím zložitým, jednoducho len 12 listov, z ktorých každý slúži pre jeden mesiac a je rozdelený na 30 okienok. Čo okienko, to nový deň a tak mám rýchly prehľad o tom, aký článok kedy vyšiel alebo na kedy je naplánovaný. V podstate je to to isté, čo som vám už ukazovala v článku Organizácia blogu, ibaže v menších rozmeroch. :-)



Do ďalšej sekcie som zaradila prázdne listy, ktoré budú slúžiť ako priestor pre blogové nápady. Či už mi napadne super téma na článok, alebo si budem chcieť zapísať nejaké poznámky k dizajnu, tu sa budem môcť vyšantiť do zbláznenia. Pre túto sekciu som zvolila kombináciu svetložltých a svetlomodrých papierov, ktoré som ponechala čisté. 




Predposledným oddelením blogovej časti je štatistika. Netvárme sa, že nás čísla nezaujímajú. Vedenie štatistiky je skvelý spôsob ako zistiť, či sa v blogu posúvate vpred, alebo stojíte namieste. Ak váš blog rastie, rastie aj vaša motivácia pokračovať. Na prvej strane štatistík mám okienka pre jednotlivé mesiace, do ktorých si budem zapisovať mesačnú návštevnosť.  Potom nasledujú prázdne listy, do ktorých si budem zapisovať, z ktorých krajín prišli moji čitatelia a kľúčové slová a témy, ktoré ich na môj blog priviedli a zaujali. 




Aby mi diár nepripomínal len povinnosti, ale symbolizoval pre mňa tiež radosť zo života, rozhodla som sa na začiatok i na záver zaradiť niečo, čo na mňa bude pôsobiť tak trochu relaxačne, upokojujúco a možno dokonca aj motivačne. Na prvé tri strany som si sama nakreslila motívy z mojej obľúbenej a veľmi inšpiratívnej knihy Malý Princ, konkrétne obrázok otvoreného a zatvoreného veľhada, obrázok Malého Princa na svojej planéte a obrázok Malého Princa na lúke s líškou. K otvorenému veľhadovi som pripísala vlastnú myšlienku, ktorá ma veľmi motivuje a ktorá vyjadruje to, čo v tejto kresbe vidím mojimi očami. Tá myšlienka znie: "V živote narazíš na ľudí, ktorí nebudú rozumieť tvojmu svetu. To však nie je dôvod, aby si prestala byť sama sebou. Rob to, čo miluješ a vždy budeš milovať svoj život." 





Pár záverečných stránok som ešte polepila peknými obrázkami, ktoré vo mne vyvolávajú pocity radosti - krásne upravené nechty a nádherné líčenie od Catrice, obrázok Haliny Pawlowskej, ktorú už od mojich detských čias milujem a ktorá napísala niekoľko skvelých kníh, za ňou je stránka s úžasnou Halle Berry, obrázky miest kam by som sa raz chcela pozrieť (napr. Sydney), no a úplne na záver fotky šťastných ľudí na pláži, dievčatka s balónmi, fotka pána kvetinára s kyticou ruží či obrázok slečny so zväzkom mrkiev. 

Dúfam, že vás môj diár na budúci rok očaril, pretože pre mňa je to ten najdokonalejší diár na svete aj keď má nejaké tie muchy a čiary nie sú úplne rovné a Malý Princ možno ani nevyzerá ako Malý Princ, no všetko to kompenzuje ten krásny pocit, že je len môj, že som si ho vyrobila sama a že je ručne vyrobený s láskou. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)