3. marca 2016

Ako organizujem svoj blog v roku 2016

Ahojte, kamaráti :-)
V minulom roku som vám priniesla článok s názvom Organizácia blogu - tipy, rady a ako to robím ja. Odvtedy prešlo už pár mesiacov a u mňa nastali malé zmeny v tom, ako si organizujem veci týkajúce sa blogu. A ako to už býva zvykom, chcem sa s vami podeliť o moje nové poznatky. Samozrejme, že sa tento spôsob organizácie povinností dá aplikovať na akúkoľvek oblasť, takže ak aj nepatríte do našej blogerskej komunity, pokojne čítajte článok ďalej. Rady z neho môžete využiť trebárs v organizácii pracovného času či niektorého z vašich hobby.



Tak v prvom rade pre efektívnu organizáciu blogových nápadov a povinností je nutné mať ich stále na očiach. Zatiaľ čo počas minulého roku som fungovala systémom šanónu, do ktorého som zakladala všetko súvisiace s blogom, dnes to robím trochu inak. Predpokladám, že môj článok o tom, ako som si vyrábala diár na rok 2016, ste už všetci čítali a teda viete, že polovica môjho diáru je venovaná práve blogovým záležitostiam. Vytvorila som si sekcie pre blogový plánovač, pre nápady na články a tiež štatistiky. Diár mám stále po ruke či už som doma alebo niekde vonku, takže nie je problém si doň kedykoľvek čokoľvek zaznačiť. 


Druhým mojim pomocníkom pri organizácii blogu je veľký blogový plánovač. Každé 4 týždne na tvrdé dosky pripnem list s aktuálnym mesiacom, vďaka čomu mám stále na očiach, kedy chcem ktorý článok vydať. Tento plánovač ostáva stále doma, zvyčajne pohodený niekde poblíž pracovného stola, takže nemám problém s jeho priebežnou aktualizáciou v momente, kedy mi niečo geniálne napadne. Síce som doň doposiaľ písala jednou farbou, od marca však začínam články značiť rôzne farebnými perami podľa toho, do akej rubriky spadajú. Takto sa budem môcť rýchlo zorientovať v zozname pripravovaných článkov a upraviť ich poradie tak, aby sa rubriky pekne striedali a blog neovládla ponorková choroba. Na stole už mám pripravených asi zo 15 farebných pier, takže počínajúc týmto týždňom bude v mojom plánovači zase o kúsok veselšie.

Poznámka: neviem či ste postrehli, ale spolu s premenovaním rubrík na jednoduché a výstižné slovenské názvy, som taktiež zmenila zatriedenie článkov. V minulosti som články označovala viacerými štítkami, no po novom je každý článok kvôli lepšej prehľadnosti zaradený len do jednej rubriky.


Ak sa pýtate, čo sa nachádza v tom rozkošnom mačičkovskom obale na dokumenty, ktorý môžete vidieť na prvej fotografii, tak vedzte, že je v ňom ukrytý zlatý poklad. Schovávam v ňom totižto blogerské plánovače z minulého roku a prázdne plánovače na ďalšie mesiace roku 2016. Okrem toho sem-tam mačičku naaranžujem do fotografií na blog, takže táto moja super kjut spoločníčka má v mojom živote dôležité miesto.

Všetky tieto moje pomôcky by ale nemali vôbec žiaden význam bez toho, aby som pár dní v týždni nevyhradila príprave nových článkov. Som veľmi rada, že som sa po dlhom čase naučila vopred si pripravovať články. Ešte donedávna som si písala hala-bala ako sa mi zachcelo - vidíte, že aj ten február bol ešte viacmenej nepravidelný, ale v druhej polovici mesiaca som si už články dopredu poctivo nachystala a vydávam ich vždy obdeň (až na neplánovaný príspevok o Luckinej smrti). Tento spôsob plánovania mi zatiaľ vyhovuje najviac a zaznamenala som aj menšie výkyvy v návštevnosti blogu. Je fajn mať vždy v zálohe nejaký pripravený článok - na blogu tak nikdy nie je prázdno a aj ja mám viac času na prípravu nových príspevkov :-)

Ako riešite organizáciu blogu vy?
Používate plánovače pre blogerov alebo dávate prednosť spontánnosti?

21 komentárov:

  1. Osobně mám na nástěnce vyvěšenej seznam témat s tím, že když fakt nevím o čem psát, nakouknu a pak to nějak zpracuji. Zatím se mi daří psát z aktuálních věcí, které mě napadly. Ale pár měsíců zpět byla krizovka a to se ten seznam hodil. Jak mám napsáno, odškrtnu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Taký zoznam nápadov si píšem tiež, akurát že sa mi často stáva, že keď sa k nemu potom vrátim pre inšpiráciu, tak mi zrovna nenapadajú tie správne slová k daným témam.. To mi inak robí problém aj keď mám rozpísaný nejaký článok s tým, že ho neskôr dokončím. Akurát sa neskôr už nedokážem naladiť na presne rovnakú vlnu a tak to dokončenie článku stále odkladám a odkladám a odkladám.. :-D

      Odstrániť
  2. Mám to podobně jako Lamič...jsou nějaké rubriky, které si naplánuji přesně na daný den, ale jinak mám sepsaný seznam témat a pak píšu zrovna o tom, na co mám náladu :)
    FitBlanka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zoznam tém vie byť veľmi nápomocný, sama ho v diári mám, ale ako som už odpisovala Patrikovi, mám problém potom nájsť správne slová k témam, ktoré som si odložila do zásoby. Často sa mi tiež stáva (a to ma vážne štve), že mi večer v posteli kým zaspím napadne nejaká super téma, lenže sa mi nechce vstať a zapísať si ju, veď si ju zapamätám, hmmm a ráno si na ňu už nespomeniem. :-D

      Odstrániť
  3. Mam rada tvoje organizacni clanky :) ja si to pisu do diare normalne do dnu, ale mam na to cerny pero, ostati pisu modre :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, som rada, že sa ti páčia. Tiež som na začiatku rozmýšľala, či to písať priamo do diára, ale viac mi vyhovuje mať všetko na jednej či dvoch stranách a keďže diár som si robila týždenný, tak by som vkuse listovala ako blázon. :-)

      Odstrániť
  4. Á super, zmenila si spôsob komentovania. Hneď je to pohodlnejšie :-) . Ja blog neorganizujem vôbec. Keď mám chuť tak sa mu venujem a keď nie, tak robím niečo iné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, konečne som prišla na to, ako vložiť späť Blogger komentáre po odstránení Disqusu. Síce som prišla o veľkú časť komentárov z Disqusu, ale aspoň je to tu pre čitateľov jednoduchšie a všimla som si, že komentujú aj ľudia, ktorí predtým nekomentovali, takže mám veľkú radosť, že sa tu takto rozbehli diskusie.. :-)

      Kedysi som to robila takisto, písala som keď bola chuť a čas, ale mala som veľké výkyvy v návštevnosti, ľudia neboli zvyknutí chodiť na blog pravidelne, čo ma trošku mrzelo. Teraz sa snažím, ak mám času nazvyš, pripraviť články vopred, aby to tu nebolo prázdne. Sem-tam mám ešte výpadky, ale časom sa to hádam zlepší.

      Odstrániť
  5. Takovéto články miluji. :3 vždy mi pomůžou si lépe organizovat svůj čas. :) Tvůj článek je jeden z nejlepších na toto téma. :3
    -CrazyJull

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Óoo, tak to je veľký kompliment. Mnohokrát ďakujem :-)

      Odstrániť
  6. Pôvodne som tiež písala, na čo práve bola nálada, ale stávalo sa mi potom, že sa mi nahromadilo za sebou veľa beauty článkov a dlho neboli články z ostatných rubrík, takže sa to teraz snažím viacmenej striedať, aby si všetci čitatelia prišli na svoje :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Organizace je skvělá! Já mám na blog deníček kam vše zapisuju.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Denníček, alebo teda skôr jednoduchý zápisník som si viedla predtým, než som začala používať diár. Takisto skvelá vec :-)

      Odstrániť
  8. Jej! :D
    Já organizaci svého blogu beru trochu snadněji. Mám klasický linkovaný sešit, kam si zapisuji nápady na články a odškrtávám ty, co už mám napsané. Svůj mobil také používám pro zapisování nápadů, ale když nemám po ruce sešit, což je prakticky neustále. Když si chci napsat okamžitě nějaký článek, vezmu si propisku a papír a píšu. Doma si článek, který napíši na papír prostě přepíši. Nicméně už dlouho uvažuji, že bych si svůj primární zápisník trochu... zkrášlil. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Plánovať veci s pomocou mobilu mi nikdy nešlo. Aj keď existuje miliónpäťsto aplikácii, ktoré v plánovaní človeku pomôžu, pre mňa je základom stále papier a pero. :-)

      Odstrániť
  9. Skvelá inšpirácia s tým mesačným "kalendárom" :) asi si vezmem príklad. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ten mesačný prehľad je vskutku skvelá pomôcka :-)

      Odstrániť
  10. Ahooj :) Ja mám zoznam nápadov v mojom bullet journal a vždy píšem, keď mám čas. Publikujem zo zásady raz za týždeň, vždy v pondelok, aj teraz mám do zálohy niekoľko článkov a tak sa mi nestane, že upadne aktivita :) Samozrejme, čokoľvek tematické (dušičky, Vianoce atď) pôjde pomimo týchto
    timkablogblog.wordpress.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Timi. Tú pravidelnosť ti závidím. Ja sa o ňu stále pokúšam, aj si píšem články do zásoby, ale potom príde obdobie, kedy ma opustí múza, prednastavené články sa minú a som nahraná, lebo nemám ani nápad a ani čas venovať sa svojim blogom. Navyše teraz keď som každý deň v práci si neviem nájsť taký ten vnútorný pokoj, ktorý by mi dovolil vypustiť všetko z hlavy a len tak písať. Ale hádam toto moje neblogové obdobie čoskoro prejde. :-)

      Odstrániť
  11. Aby som pravdu povedala, teraz keď som si našla prácu ide plánovanie aj mimo mňa. Každý deň u mňa vyzerá inak a nie vždy je čas a energia venovať sa blogu/blogom, takže aktuálne aj moje blogovanie funguje systémom hala-bala. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Já bych se teda z podobnýho neustálýho plánování co kdy a jak zbláznil. Přece blogování je koníček, ne projektový řízení tunelu Blanka :D Jak to mám já. Používám synchronizovanou appku na poznámky Google Keep v mobilu/počítači. Tam prostě když mě napadne článek, udělám si novou poznámku s názvem tématu. No a až mám náladu, nebo taky hned, tak prostě píšu a píšu a píšu. No a pak mě napadne jinej článek a zase si takhle vytvořím další poznámku a sepíšu to. Vše mám neustále po ruce (kdo nemá mobil stále v dosahu, že jo?), nemusím řešit kolik barevných per kde mám a prostě funguju všude a hned. A k plánování kdy co vydám... Ehm, neplánuju vůbec. Prostě na co mám náladu, to si připravím nebo rovnou napíšu a vydám. Jednou to, jednou ono. :D Nevím, zda jsem spíš výjimkou nebo naopak, ale já chci hlavně žít svůj život a blogovat o tom až v druhé řadě. :) S podobnými diáři, kalendáři, přehledy bych měl za chvíli pocit, že jdu z práce do práce a nic víc. Ale každému co mu vyhovuje :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)