8. apríla 2016

Pocity posledných dní

Ahojte!

Posledné dni mám zo všetkého akosi zmiešané pocity. Veľmi dobre viem, že život nie je vždy slniečkový, ale niekedy je toho na mňa skrátka moc a ja neviem čo s tým. V uplynulých týždňoch sa zase riešili žabomyšie vojny medzi blogerkami, riešilo sa kto čo píše, kto čo natáča a mňa už skrátka nebaví fungovať v takejto komunite. Prečo sa proste nemôžme vzájomne podporovať tak, ako sme to robili kedysi, keď som s blogom ešte len začínala? Prečo sa z tohto úžasného koníčku stalo len akési vojnové pole, kde každý každého vníma ako konkurenciu? Prečo máme potrebu hádať sa a ponižovať kvôli takej malichernosti, akou je kozmetika alebo iné témy, o ktorých píšeme svoje blogy? Áno, ja viem, že tiež sama kritizujem ostatných, ale kritizujem ich správanie voči ľuďom, nie ich tvorbu, ich články a ich videá. Keď sa mi video nepáči, tak ho nepozerám. Ale keď niekto zabúda na určitú blogerskú a ľudskú etiku, ktorá by mala byť samozrejmosťou, tak áno, k tomu mám potrebu vyjadriť sa. Hmm, teraz asi vyznievam ako pokrytec, ale snáď chápete ako to celé myslím... Skrátka, práve tieto zbytočné vojny medzi blogerkami a youtuberkami mi berú všetku radosť, ktorú z blogovania obyčajne mám a aj preto som sa počas týchto dní stiahla do úzadia. Nemám proste energiu stále z každej strany počúvať škriepky kvôli veciam, na ktorých vlastne ani nezáleží.


zdroj



Neviem, snáď je to tým, že som nedávno opäť prišla o kamarátku a od tej doby vnímam veci úplne inak. Predsalen keď zomrie mladý človek, tak vás to zasiahne úplne iným spôsobom či chcete alebo nie. V stredu som sa takmer psychicky zrútila počas zdravotnej prípravy v autoškole. Viete, je to len mesiac čo Lucka tragicky umrela pri autohavárii a celý čas som na zdravotnom kurze myslela len na ňu. Hrdlo som mala úplne stiahnuté a do očí sa mi tlačili slzy po celú tú dobu, ako nám lektorka vysvetľovala postup prvej pomoci. Vedela som, že v závere kurzu ma čaká oživovanie figuríny a vôbec som netušila, ako to zvládnem. Nemyslím po technickej stránke, ale po tej citovej.  Myslela som len na Lucku a namiesto figuríny som na stole videla len ju. Bolo to pre mňa neskutočne ťažké, ale vedela som, že sa musím sústrediť, aby som jedného dňa, keď nedajbože nastane podobná situácia, dokázala zachrániť život možno práve rovnako mladému človeku. Snažila som sa zo všetkých síl, aby som sa tam nepoložila. Našťastie na kurze som sa ešte nejako udržala, ale doma už nie... 

Aj keď sme s Luckou neboli najlepšie kamarátky, ale bola jednou z mojich najobľúbenejších spolužiačok a kamarátok. Skvelé dievča, milé, zábavné, múdre a krásne. A takýto človek zomrie vo svojich 25 rokoch? Nie je to fér a ja tomu akosi stále neviem uveriť. Ja viem, že život musí ísť ďalej a že by Lucka nechcela, aby sme sa trápili, ale ono sa to akosi nedá. Tie emócie človek neovplyvní a nezastaví. Skrátka musíme si tým prejsť a musíme tomu dať čas, ale aj tak to nikdy úplne neodznie. 

Nie, nechcem na vás prenášať svoju negatívnu náladu, to nie. Len by sme si mali všetci uvedomiť, na čom skutočne záleží a verte mi, že nejaké žabomyšie vojny skutočne nestoja za to, aby nám kradli drahocenný čas, ktorý v živote máme. Preto vás prosím, nebojujte zbytočne proti ostatným, nestrácajte čas nenávisťou a ohováraním a ja neviem čím ešte. Žite svoj život a pracujte na tom, aby ste boli šťastné. A rovnako nechajte svoj život žiť aj ostatných. Je tu predsa dosť miesta pre nás všetkých...


4 komentáre:

  1. Pekne si to napísala. Je mi ľúto, smrť človeka zasiahne hlboko do srdca, a len veľmi ťažko sa s tým musíme zmieriť. Hlavne mi je ľúto aj jej rodičov. Nič nie je horšie, ako keď rodičia prídu o svoje dieťa, a teraz už viem o čom to aj je, odkedy mám aj svoje.
    Inak, ja si tie reči kto čo urobil, aký je trápny a podobne nevšímam. Stále si poviem, že takéto reči vedú len takí ľudia čo závidia a nič nedokázali. Je mi to tiež ľúto, lebo každý chce nejako začať, a odnekiaľ sa musí odpichnúť. A len svojou pracovitosťou sa dostávame ďalej a ďalej, a také tie žabomyšie vojny dokážu s psychikou citlivejšieho človeka dosť zamávať. No ja si osobne tieto veci nevšímam. Ak sa mi niekto nepáči, tak ho vypnem. Ak ma niekto zaujme, zapnem si ho aj nabudúce. Sto ľudí, sto chutí. Každého zaujíma niečo iné, aj ta nikdy nevyhovieme všetkým.
    Ale že toto niekoho trápi natoľko, aby ho ohováral či už na FB či na inej sociálnej sieti, poprípade priamo na blogu...to je sila. Asi sú niektorí ľudia málo vyťažený.
    Držím ti palce, aby si sa o pár dní už mohla poriadne nadýchnuť a ísť ďalej. A hlavne svojim zodpovedným prístupom k cestnej premávke môžeš dopomôcť, aby sa takýchto nehôd stávalo stále menej a menej.
    A potom Luckina smrť nebude zbytočná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru tak, nie je nič horšie než prežiť svoje dieťa. Nedokážem si ani predstaviť, ako sa asi cítia rodičia. :-(
      Ďakujem za podporu, postupne sa to zlepšuje, ale občas sa ešte vrátia také momenty, kedy mám pocit, že sa opäť zrútim.

      Odstrániť
  2. S tou kamarádkou mě to hodně mrzí. Já měl podobnou situaci s kamarádem, který mě zasvětil do textového RPG. Byli jsme si hodně blízcí, člověk ho bral jako někoho, ke komu se může obrátit a ke komu i trošku vzhlížel. A nakonec z ničeho nic skončil pod vlakem. Talentovanej kluk, který chtěl psát knížky a jeho povídky měly strašně vysokou úroveň.

    Vím, že se to napíše jednoduše, ale podle mě je zbytečný ty blogerské rozepře nějakým způsobem řešit. V situaci, kdy se to netýká přímo tebe. Ty nejsi zodpovědná za vzdělání a chování ostatních. Že se hádají o kravinách je čistě jejich problém, ne tvůj. Navíc lidi se budou o něčem hádat vždy. I ve vyšších online kruzích mezi sebou různí experti hodně ostře diskutují. Twitter se jen hemží různými nesouhlasy, za kterým můžeš vedle ega vidět i snahu o zviditelnění. Rozdíl je jen v použité slovní zásobě :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Patrik. Tiež som pred pár rokmi prišla o vedúceho z útulku, s ktorým sme boli ozaj kamaráti. Mladý človek, mladší než som ja teraz, všetko bolo v poriadku a zrazu z ničoho nič mi píše kamarátka, že sa zabil. :-(

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)