9. mája 2016

Pekelne ohnivý krém - Oriflame Tea Tree & Rosemary Oil

Ahojte, krásky :-)

Ako ste sa tu bezo mňa mali? Musím vám povedať, že ja som po všetkých tých udalostiach, ktoré som teraz absolvovala, maximálne vyšťavená. Spať som chodila nadránom, vstávala som o desiatej, no stále sa mi toho spánku málilo. Našťastie už som opäť fit, chorobu som zdolala snáď na dlhší čas a môžem sa opäť venovať vám, moje milé. Určite ste si všimli tú slniečkársku filozofiu, ktorá si posledné mesiace razí cestu nielen na youtube, ale i na blogoch. Priznám sa, že tak celkom nerozumiem aký zmysel má byť nasilu pozitívny. Nepatrím k ľuďom, ktorí by dokázali predstierať, že svet je jedna veľká dúha plná jednorožcov a všetko okolo nás je dokonalé. Nie, nie je. Neklamme samé seba. Príkladom maximálne nedokonalej veci je aj produkt, na ktorý sa dnes spoločne pozrieme.





Značku Oriflame nemusím hádam nikomu z vás predstavovať. Táto švédska kozmetika existuje už bezmála 50 rokov a za ten čas si zaiste získala množstvo stálych zákazníkov. Priznám sa, že ja k nim ale nepatrím. Jednak ma sortiment tejto značky neoslovil a jednak nemám zrovna dvakrát v obľube katalógový predaj. Je ale pravda, že pár vecí doma z Avonu a Oriflame mám, ale veľa ich nie je. Vlastne si už ani nepamätám, prečo som sa rozhodla po niekoľkých rokoch absencie zaobstarať si niečo práve od Oriflame. Každopádne som tak urobila a po negatívnych skúsenostiach si dám zase pár rokov pauzu. A možno aj navždy. Uvidíme. Čo sa ale stalo? Ktorý že produkt ma tak strašne sklamal? A prečo vlastne?


Zaiste viete, že moja tvár sa mi v nepravidelných intervaloch vyhráža skutočne škaredou pleťou a dosť často svoje vyhrážky pretvára na realitu. Tak som si raz povedala, že by nebolo naškodu, keď už listujem tým katalógom, vyskúšať niečo ďalšie s čajovníkom. Predošlé produkty z tejto línie boli rôznej kvality. S čajovníkovo-rozmarínovým roztokom mám vcelku pozitívnu skúsenosť, no dvojfarebný korektor v tyčinke bol prepadák. Zvykne sa síce hovoriť, že do tretice všetko dobré, no bohužiaľ dnes tomu tak nebude. Pleťový krém z organickej línie Tea Tree & Rosemary Oil nestojí za veľa. Vlastne, aby som bola úprimná - je totálne naprd.


Výrobca ho popisuje ako prečisťujúci hydratačný krém na deň aj noc vhodný pre mastnú pleť. Niekde v matrixe však musela nastať chyba, pretože tento krém je vhodný asi len pre ľudí žijúcich v pekle. Tí sú totiž jediní, kto si pravdepodobne nevšimne to neskutočné pálenie tváre po tom, čo si na ňu nanesiete tento organický magľajz. Nie vážne ľudia, je to akoby vám tvár pohltili plamene, ktoré vás rozožierajú zvonku aj zvnútra a vy s tým nemôžete vôbec nič urobiť. Na druhú stranu keď sa tak zamýšľam, oheň vlastne vážne čistí - žeby to výrobca myslel práve takto?! No neviem. Každopádne ja teda rozhodne nie som žiadna citlivka a pomerne veľa toho znesiem, ale toto je vážne nad moje schopnosti. Najhoršie je to v oblasti nosa a nad hornou perou, na ostatných častiach tváre sa to našťastie dá zniesť. Aj keď sa môže občas stať, že nie každému výrobok sadne,  po rozhovore s Monikou viem, že nie som jediná, kto mal s týmto produktom dosť veľký problém. Po troch minútach neznesiteľné pálenie pomaly ustupuje a krém začína vsakovať do pleti. Jeho krémovo-gélová konzistencia mu však nedovoľuje úplné vsiaknutie a na tvári ho jednoducho stále cítiť budete. Keď si prejdete prstom po tvári, pocítite mierne mastný film. Nič, čo by sa však nedalo (spočiatku) prežiť. Asi po 20 minútach sa však pleť začne pomerne dosť mastiť, čo považujem za veľké negatívum. Hydratačná schopnosť je nižšia až stredná a to aj pri nanesení krému v silnejšej vrstve. Po tom, ako pleť už vstrebe všetok krém, mám stále pocit napnutej pleti v oblasti spánkov a čela. Celkovo sa s týmto produktom nedokážem skamarátiť, či už ho skúšam použiť v malom, strednom alebo väčšom množstve. Proste to nie je výrobok, ktorý by podľa mňa fungoval. Navyše pri obsahu čajovníkového oleja akosi prirodzene očakávam, že mi pomôže s hojením akné. Aj v tomto smere ostávam sklamaná. Ako pozitívum by sme snáď mohli brať väčší objem balenia (75ml, cena 5€) - i keď pri toľkých negatívach produktu si nie som celkom istá, či je to vôbec dobrá správa, pretože sa ho len tak ľahko nezbavíte. Osobne som krém musela prestať používať na oblasť tváre, no keďže nerada vyhadzujem veci, ktoré sú ešte v záruke, rozhodla som sa používať krém aspoň na ruky, kde ma nepáli. Každopádne vás však musím varovať pred kúpou tohto produktu. 

ZLOŽENIE: AQUA, ISONONYL ISONONANOATE, GLYCERIN, DICAPRYLYL ETHER, GLYCERYL STEARATE CITRATE, CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, DISTARCH PHOSPHATE, CARBOMER, IMIDAZOLIDINYL UREA, PARFUM, CAPRYLYL GLYCOL, CETYL ALCOHOL, METHYLPARABEN, STEARYL ALCOHOL, PROPYLPARABEN, SODIUM HYDROXIDE, MELALEUCA ALTERNIFOLIA (TEE TREE) LEAF OIL, ROSMARINUS OFFICINALIS (ROSEMARY) LEAF OIL, LIMONENE, PHENOXYETHANOL, CI 61570, CI 47005

 
Hodnotenie produktu - 5 alebo čo to sakra je?!

10 komentárov:

  1. Tak na túto recenziu som sa tešila! :D Ja som z Oriflame mala čajovníkovú sadu na problematickú/mastnú pleť a seriózne som sa obávala že dostanem rakovinu. Vlastne - ako z každého ich produktu. Oriflame je humus..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pre mna je Oriflame ten najväčší humus,tolko chemie,tolko škodlivých látok..
    hrozne,viem že v nejakých testoch skočil na jednom z najhorších miest..
    adrianestyle

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priznám sa, že tie testy som nejako nepostrehla, ale je fajn to vedieť. Ďakujem za info. Asi môj inštinkt celkom funguje, keď ma ich produkty nezaujali :-D

      Odstrániť
  3. Fíha, tento krém som ani v katalógoch za poslednú dobu nevidela... Ja mám podobný, tiež nejaký s čajovníkom ale je asi iný, práve som porovnávala ich zloženia... Ten môj ma teda neštípe a nezanecháva ani mastný film na tvári, ale zase to zloženie je fakt hodné tej lacnej ceny. :D Čajovník niekde skoro na konci zoznamu.
    Ale zase čo ma mega prekvapilo, hľadala som si nejaký opaľovací krém bez oxybenzónu (obsahuje to napr. Avon)... A síce som skončila s niečím iným, len tak zo srandy som si kontrolovala bezpečnosť zložiek v opaľovákoch od Oriflame... A skoro všetky zložky boli neškodné a ani jedna "high hazard", to som dosť čumela. Škoda, že také pekné zloženie nemajú vo všetkých produktoch.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ono najhoršie je, že človek si to zloženie v katalógu neprečíta.. Potom si objedná vec a zistí, že čajovník je až kdesi v prdeli na konci zoznamu. Jasné, moja chyba, mohla som sa pozrieť na net, ale tak vieš, keď máš katalóg k dispozícii u niekoho na návšteve, tak je poväčšine nereálne si v tej chvíli kontrolovať web. Čo už, aj zlá skúsenosť je skúsenosť. Som aspoň rada, že môžem ostatných varovať. Kiež by tak vtedy niekto varoval mňa :-D

      Odstrániť
    2. Inak toto neznášam aj ja. Ja si tými katalógmi vždy rada listujem a stane sa, že občas sa nechám zlákať popisom tej veci, a keď potom pozriem zloženie, hnevám sa na seba. :D Fakt by to mali uvádzať hneď v katalógu. Inak Avon zloženie napríklad neuvádza ani na ich stránke, to je tiež úžasný prístup.

      Odstrániť
    3. Tak to rozhodne nas*rie. Veď zo zákona sa musí uvádzať zloženie výrobkov a keď sa niečo predáva len katalógovou alebo internetovou formou, tak by to podľa mňa mali uvádzať, aby sa zákazník mohol rozhodnúť či to chce kúpiť alebo nie. Veď sú tisíce ľudí, ktorí majú alergiu alebo sú citliví na nejaké zložky.. :-/

      Odstrániť
  4. ako čítam zloženie, top je, že ten čajovník je až ku koncu - čiže je ho tam strašne málo.
    pre mňa je avon a oriflame prírodný ako naše parkety. nemám rada celkovo tieto značky, tiež mám len zlú skúsenosť, jediné plus majú u mňa ich telové spreje na leto. inak nula bodov. a čo sa týka krému vyskúšaj radšej niečo od yves rocher. pracujem s tou kozmetikou dva roky a vidím, že to zákazníčkam celkom pomáha aj keď nie všetky výrobky sú dobré (kľudne sa ma popýtaj, ja ti klamať nebudem ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Telové spreje mám aj ja rada. V Avone si viem nájsť pár výrobkov, ktoré mi vyhovujú, ale u Oriflamu je to poväčšine sklamanie. Ďakujem za tip na Yves Rocher, budem musieť konečne vyskúšať aj niečo iné, než ich telovú kozmetiku :-)

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)