21. júna 2016

Organická dávka lesku menom Shinyshamp

Je to už nejaký ten rôčik-dva, čo ma kamarátka Julka prehovárala, že musím vyskúšať Soaphoria tuhé šampóny. Vraj sú fakt, fakt božské. Môj prvý šampúch v živote som vyskúšala asi pred pol rokom a tento produkt som si na prvé použitie zamilovala. Neskôr som vďaka spolupráci s e-shopom Bionatural.sk mala možnosť vyskúšať zopár produktov z ich ponuky a tak som sa rozhodla okoštovať ďalší z tuhých šampónov, tentokrát už značku Soaphoria. Dnes je tomu už 13 týždňov, čo som prvýkrát okúsila silu tuhého šampónu Shinyshamp a keďže sa pomaly ale isto blížim k jeho koncu, trúfam si zhodnotiť tých niekoľko týždňov, ktoré sme spolu prežili.






Čo je to tuhý šampón?
Zo všetkého najskôr si dáme krátky úvod do sveta tuhých šampónov alias šampukov pre tých, ktorí ešte stále nevedia, o čo vlastne ide. Šampuk je roztomilé pomenovanie tuhého šampónu. Áno, čítate dobre - tuhého šampónu. Šampuky totižto vzhľadom pripomínajú klasické mydlo, avšak ich účinky sú prispôsobené potrebám vlasov. Okrem čistiacich zložiek mnohé z nich obsahujú ešte rôzne oleje či aloe vera, ktoré vlasom dodávajú potrebnú výživu.  Ich ďalšou výhodou je, že sa pri cestovaní už nemusíte obávať, že by vám narobili v kufri nejakú šarapatu. Narozdiel od klasických šampónov, sa totižto v tomto prípade nemá čo vyliať. No a keďže po šampukoch neostávajú žiadne plastové fľaše, ktoré by zaťažovali našu planétu, sú títo malí okrúhli pomocníci navyše aj ekologickí. Tajný tip: v prípade núdze môžete šampuk použiť aj miesto sprchového gélu, avšak myslite na to, že penivosť prírodných šampukov môže byť o niečo nižšia, nakoľko neobsahujú SLS.

Podľa čoho si šampuk vybrať?
Šampuky, rovnako ako klasické tekuté šampóny, sa rozlišujú jednak podľa typu vlasov a jednak podľa ich účinku. Napríklad tuhý šampón Shinyshamp, o ktorom vám dnes ešte niečo poviem, je určený pre normálne vlasy, ktorým chýba lesk. Z toho vyplýva, že žiaden rozdiel pri vyberaní klasického šampónu a tuhého šampónu nie je :-) 

Ako sa tuhý šampón používa a ako dlho vydrží?
Použitie tohto produktu je rovnaké, ako použitie bežného mydla. Vlasy namočíme a šampukom  po nich postupne krúživými pohybmi prechádzame, čím vytvoríme penu. Potom už len stačí vlasy poriadne prstami premasírovať, ako pri bežnom šampóne. Na záver vlasy opláchneme vodou a šampuk necháme voľne vyschnúť (napríklad v mydlovničke s otvorom na odkvapkávanie). No a čo s tou výdržou? Tuhé šampóny sa vyrábajú v rôznych veľkostiach a teda aj ich výdrž sa líši od výrobcu k výrobcovi. Ja som svoj 60g šampuk Shinyshamp začala používať pred 13 týždňami a ako môžete vidieť na fotke nižšie, ostáva mi z neho ešte asi 1/3, takže mi bude v kúpeľni robiť spoločnosť zopár ďalších týždňov. To sa za cenu 7€ vyplatí.


Aké sú výsledky používania tuhého šampónu Shinyshamp od Soaphorie?
V prvom rade je umývanie vlasov s tuhým šampónom nesmierná zábava. Ak máte vlasy dlhé a husté, môže vám chvíľku trvať, kým ich všetky našampónujete, ale myslím, že to vôbec neprekáža. Ja osobne som mala vo zvyku vždy používať spolu s konvenčným tekutým chemickým šampónom aj kondicionér a čas od času masku na vlasy. Keď som prešla na prírodné šampuky, túto chemickú doplnkovú starostlivosť som prestala používať a vymenila ju za rýdzu dokonalosť, ktorou je BIO jojobový olej značky Akamuti. Od tých čias mám vlasy lepšie, než kedykoľvek predtým. Navyše som pred pár dňami prešla na farbenie práškovou hennou značky Henné Color, takže benefity prírodnej vlasovej kozmetiky sa stupňujú aj vďaka tomuto rozhodnutiu. Celkovo mám z môjho postupného prechodu na prírodné produkty veľmi dobrý pocit a to nielen kvôli ich etickej stránke, ale hlavne kvôli môjmu vlastnému telu, ktoré sa snažím nasmerovať na zdravý životný štýl.

Ale teraz späť k účinkom šampuku Shinyshamp. Ako som už spomenula, na vlasy používam jojobový olej, ktorý je obsiahnutý aj v tomto šampuku a ktorý zabezpečuje, že sú vlasy hodvábne hebké a prirodzene lesklé. K tomu takisto prispieva pridaný kokosový a hroznový olej a o zdravie vlasov sa stará aloe vera. Ďalšími zložkami sú ibištek, bentonítový íl, pantenol a éterické oleje z damašskej ruže, harmančeka a ružového dreva, ktoré dodávajú šampuku neopakovateľnú kvetinovú vôňu. Všetky tieto zložky zaistia, že vlasy po umytí ostanú skutočne čisté a nezaťažené. Zloženie šampuku by malo tiež hojiť podráždenú pokožku, pokožku postihnutú ekzémom či alergiou a takisto pomôcť odstrániť lupiny. Pantenol vlasy chráni pred UV žiarením. 

Ako iste viete, mám problémy s rýchlym mastením mojej koruny krásy a preto som bola zvedavá, ako si s týmto problémom poradí prírodná vlasová kozmetika. Tento tmavošedý voňavý frajer zvláda skrotiť moju rýchlo sa mastiacu hrivu na počkanie. S konvenčnými šampónmi som si vlasy musela (u väčšiny značiek) umývať každý deň, so šampukom Soaphoria si ich umývam každý druhý deň, čo je pre mňa samozrejme potešujúce. Ďalšie plusy šampónu spočívajú v tom, že neobsahuje často kritizované zložky akými sú silikóny, sulfáty, ropné deriváty, parabény, glykoly, palmový olej či umelé farbivá. Navyše je Shinyshamp vyrobený bez akýchkoľvek zložiek živočíšneho pôvodu, takže je tento tuhý šampón úplne vegánsky. 

Potrebujete ešte nejaké dôkazy o tom, že to bola dobrá voľba? Ja myslím, že nie.


ZLOŽENIE: Sodium Cocoyl Isethinate, Cocomidopropyl Betaine, Bentonite, Cetyl Alcohol, Cetaryl Alcohol, Rosa Canina Flower Extract, Aniba Rosaedora Wood Extract, Anthemis Nobilis Flower Oil, Glycerin, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Vitis Vinifera Seed Oil, Cocos Nucifera Oil, Hibiscus Rosa Sinensis Powder, Rosa Damascena Flower, Panthenol, Allantoin.

2 komentáre:

  1. O tuhých šamponech jsem si toho už mnoho načetla, ale zatím jsem žádný nevyzkoušela, každopádně to mám v blízké době v plánu napravit.
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)