Follow Us @soratemplates

18. 12. 2016

Multivitamínové ovocné smoothie

Po dlhej dobe tu mám recept na niečo fakt fakt lahodné, čo každý z vás ocení hlavne v týchto horúcich dňoch. Nie žeby ma nelákalo dať si dobre vychladené pivko, ale počas dňa sa tvárim slušne a pijem nealko. Smoothie je aj po rokoch veľmi obľúbenou záležitosťou a priznám sa, že som mu podľahla ešte v časoch, kedy na slovenských internetoch nebolo o tejto pochúťke ani chýru ani slychu. A vlastne som s väčšinou "módnych" vecí začala ešte v časoch, keď sme čerstvé ovocie jednoducho označovali ako ovocie a nie pojmami ako RAW, VEGAN, VEGETARIAN. Niekedy mám vážne pocit, že všetko okolo nás, aj veci tak prosté ako je strava, podliehajú módnym trendom. Asi to patrí k dnešnej konzumnej dobe a časom, kedy chceme všetkým všetko ukazovať na instagrame - to je to čarovné miesto, kde rožkom s maslom a syrom nikoho neohúrite. Nijako zvlášť mi to neprekáža, len je občas úsmevné ako z obyčajných vecí robíme akýsi fenomén a ľudia to nerobia ani tak pre seba, ako pre ten pocit, že sú cool. Ale už dosť kecov, poďme si konečne "ukuchtiť" nejaký ten zdravý vegánsky raw olovrant.




Čo budeme potrebovať (2 porcie):
- jahody (ja som použila zmes lesných a klasických domácich jahôd)
- 1 červené jablko
- 2 hrušky
- 1 pomaranč (na fotke mi chýba, ooops)
- mätu
- medovku
- tyčový mixér alebo ak máte, tak smoothie maker


Postup:
Nič špeciálne ani svetoborné robiť nebudeme. Ovocie a bylinky umyjeme, pomaranč ošúpeme, ovocie nakrájame na kocky, dáme do vyššej nádoby, k tomu pridáme pár lístkov mäty a medovky a môžme začať mixovať. Mixujeme až pokým nám nevznikne polotekutý nápoj jednoliatej konzistencie. Ak sa potrebujete schladiť, môžete pridať ľad a opäť zmes pomixovať. Na rozdiel od čerstvých štiav obsahuje smoothie aj ovocnú dužinu, preto je hustejšie a aj viac zasýti. Ak podávate smoothie v otvorených pohároch, môžete ho ešte ozdobiť lístkami mäty alebo plátkom pomaranča. Fantázii sa medze nekladú. Ja osobne si rada dávam smoothie do týchto pohárov s vrchnákom a slamkou, ktoré mamina kúpila v KIKu a ktoré sú tiež veľmi trendy.


Benefity, ktoré smoothie prináša
A prečo si vlastne dopriať tento lahodný nápoj? Pretože ovocie vďaka obsiahnutým prírodným cukrom zaženie chuť na konvenčné sladkosti a vďaka vláknine vás aj krásne zasýti. Smoothie by sa už nemalo sladiť, no ak ho predsalen chcete mať sladšie, použite na dosladenie radšej med, prípadne stéviu, klasickému cukru sa snažte vyhnúť. Smoothie je takisto zdrojom mnohých vitamínov a minerálnych látok a stopových prvkov, v tomto konkrétnom mixe sa nachádzajú vitamíny A, B1, B2, B3, B5, B6, B7, kyselina listová, vitamín C, vitamín E a vitamín K. Taktiež obsahuje omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, vápnik, fosfor, železo, draslík, horčík, zinok, mangán, sodík, fluór, luteín  a výnimkou nie je ani karotén. Jahodám sa tiež pripisujú afrodiziakálne účinky a sú skvelé pre zdravé vlasy, krvný tlak a správne zažívanie. Jablká sú zasa dobré na cievy, cholesterol, srdce a hrubé črevo. Pomaranč oceníte vďaka jeho pozitívnemu vplyvu na koncentráciu, zrak, ďasná, vlasy, chudnutie, krvný tlak a cholesterol. Hrušky pomáhajú ľadvinám a zažívaniu. A samozrejme každé ovocie je výborné pre našu imunitu ;-) 



A aké sú vaše obľúbené ovocné prísady do smoothie?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že ste článok dočítali až do konca. Nebojte sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)