20. júla 2013

Z mesta na dedinu

Som rada, že sa vám po týždni môžem opäť venovať. Uplynulé dni som trávila s priateľom a kamarátmi v jednej veľmi milej dedinke bez mobilného signálu, bez internetu a bez telky. Prosto len my a príroda. A viete čo? Bolo to skvelé. Prvý deň sme sa stihli zabaviť pri vodnej fajke a fľaši hrušky, ale potom sme tento druh zábavy vymenili za ozajstnú dedinu. Chlapci si podvečer išli zahrať futbal a my s Táňou sme len tak klábosili o všetkom možnom. Peťko mi ukázal jeho zvieratá a záhradku, ktorú nadovšetko miluje. Predstavte si ma ako behám medzi morkami a sliepkami, ako zberám uhorky a hnojím papriky, ako spolu kúpeme psa a ako kŕmim prasiatka melónom.

Po všetkej tej robote som sa oddávala leňošeniu na lavičke s mačkou na kolenách. Bolo to veľmi milé a ja som si domov odniesla skvelé zážitky. Ten pocit dobre odvedenej roboty bol na nezaplatenie. Je skvelé chovať vlastné hospodárske zvieratá a pestovať si vlastné ovocie a zeleninu. Chuť je úplne iná ako pri tovare z hypermarketu. Odmala som vyrastala v meste a aj moja babička je z mesta, takže tento dedinský spôsob života mi bol pomerne cudzí. Posledné roky však snívam o tom, že budem žiť v malom domčeku niekde v tichej oblasti pár kilometrov od mesta a budem chovať vlastné zvieratá - kravičku na mlieko a výrobky z neho, sliepky na domáce vajíčka, veľké i malé prasiatka, kone a možno ovečku s kozou. Je to skvelé nebyť závislá na tom, čo sa dovezie do Tesca a aký humus do tých potravín dajú. Dúfam, že raz budeme mať s Peťkom našu malú útulnú farmičku.













5 komentárov:

  1. Tento dedinský život dobre poznám :) Moja babka je z dediny a ja proste milujem keď tak idem ... žiaden internet, iba televízor, sedenie v záhrade, hrabanie sena :3 Milujem to :) Proste človek tam myslí na úplne iné veci :)
    Som rada že si si to tam užila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vypadnúť niekedy z "civilizácie" je priam na nezaplatenie :) a ešte takéto krásne prostredie so zvieratami... super

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky mám ráda takové návštěvy mimo civilizaci :) Člověk se cítí hned úplně jinak, nikam nespěchá, je klidnější, milejší a cítí se líp :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)