8. septembra 2015

Organizér na balzamy a rúže na pery

Pred pár dňami som sa  s vami podelila o návod ako vyrobiť jednoduchý a lacný organizér na kozmetiku. V podstate išlo o párminútovú výrobu, pretože som vlastne potrebovala len nejaké milé škatuľky na odkladanie lakov na nechty. Keďže všetky tie fľaštičky majú rôzny tvar a veľkosť, nerobila som organizér s okienkami. Včera večer som však mala kúsok času a rozhodla som sa vyrobiť organizér aj na rúže na pery, ktoré sa mi ešte donedávna váľali hala-bala v kozmetickom kufríku.

Všetko som samozrejme nafotila a tak si dnes môžme ukázať, ako si vyrobiť organizér aj s mriežkou, ktorá vytvorí samostatné okienko pre každý produkt. Je to veľmi jednoduché, netrvá to dlho a výrobné náklady sú zanedbateľné. Poďme na to...





Čo budeme potrebovať:
- krabičku požadovaných rozmerov (moja krabička má rozmery 11 x 8cm)
- baliaci papier alebo servítku s pekným motívom
- tvrdý výkres formátu A4 alebo kartón
- pravítko
- ceruzku
- nožnice

Postup výroby:
Na začiatok je nutné povedať, že máme dve možnosti z čoho vyrobiť organizér. Prvou možnosťou je zrecyklovať krabičku, ktorá pôvodne slúžila inému účelu, napr. ako obal na topánky.. V takom prípade je nevyhnutné škatuľku pred samotnou výrobou mriežky upraviť a pekne nazdobiť (u mňa je to zelená škatuľa zdobená servítkou). Postupujte podľa návodu, ktorý som vám priniesla v minulom článku - to znamená škatuľu obaliť baliacim papierom alebo servítkou, aby vyzerala trochu reprezentatívnejšie. Druhou možnosťou, ktorú dnes využijem pre tento návod, je použitie originálnej darčekovej krabičky (bodkovaná ružová), ktorú môžete kúpiť v každom papiernictve či obchode s darčekmi. Je len na vás, pre ktorú z týchto dvoch možností sa rozhodnete. :-)


V podstate jediné o čo nám ide, je vyrobiť mriežku, ktorá od seba oddelí jednotlivé rúže či balzamy na pery. Na to môžme použiť buď výkres alebo pevnejší kartón, kto ako chce. Pomocou pravítka a ceruzky si na výkrese načrtneme rozmery dlhšej strany krabice (v mojom prípade 11 centimetrov) a vystrihneme niekoľko takýchto kúskov. Vložíme ich do krabičky a pomocou rúžov na pery odhadneme potrebnú vzdialenosť medzi jednotlivými "stenami". Podľa veľkosti rúžov potom nastrihneme kartónové "steny" zhruba do polovice ich výšky. Rozostupy medzi zárezmi v mojom prípade vychádzajú na 2 cm.


V ďalšom kroku z výkresu vystrihneme druhý typ oddeľovacích stien, ktoré budú dlhé podľa rozmerov kratšej strany krabičky (u mňa je to 8 centimetrov).  Tieto menšie "oddeľovacie steny" potom po šírke zasunieme do zárezov na dlhších výkresoch, čím vznikne mriežka. Logicky čím väčšia krabica, tým viac okienok vytvoríme. Ak sa budete držať mojich rozmerov, získate priestor pre 20 rúžov či balzamov na pery (5 x 4 okienok)


Spočiatku sa môže zdať, že výkres nie je dostatočne pevný a mierne sa ohýba, no po uložení všetkých rúžov sa mriežka pekne vyrovná a bude dobre držať. Taktiež môžete použiť namiesto výkresu zvyšný kartón ako som to urobila pri výrobe recyklovaného organizéru (zdobený zelenou servítkou - viď posledné foto).



Vualá, máme hotovo!




Dúfam, že sa vám aj dnešný návod páčil. Otázka na vás znie, či si tiež vyrábate organizéry na kozmetiku sami, alebo ich objednávate na stránkach ako ebay či aliexpress? Máte svoje vlastné DIY návody? Hoďte mi odkazy do komentárov, rada sa na ne pozriem.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)