28. januára 2017

13 seriálov, na ktorých som závislá

Poznáte to...
Existujú seriály, ktoré vás sprevádzajú polovicu vášho života a vy sa ich stejne nemôžete nabažiť. Je skvelé, že aj v dnešnej uponáhľanej dobe si vieme nájsť stovky hodín na sledovanie seriálov, ktoré sme videli už aspoň tisíckrát. Seriály, s ktorými ste vyrástli a odmietate sa ich vzdať. Aj ja mám svojich obľúbencov, ku ktorým sa deň čo deň, rok čo rok vraciam aj keď ich už poznám naspamäť. A práve o tieto skvosty sa chcem s vami podeliť dnes. Som zvedavá, či aj vás chytili za srdce tak ako mňa alebo máte iných obľúbencov...





#1 Friends - Přátelé - Priatelia

Priatelia sú úplný základ každej seriálovej mánie. Na priateľoch vyrástli všetky 90's kids a určite je to pre mnohých skvelý seriál do každého počasia. Na vzťah Rossa a Rachel by som sa mohla dívať donekonečna, skvelý Joey a jeho scéna s učením francúzštiny patrí k mojim najobľúbenejším. No a Phoebe? Tá je blázon sama o sebe, takže palec hore za každú scénku s ňou. Ktorá je vaša najobľúbenejšia postava?



 #2 Gilmore girls - Gilmorova děvčata - Ženy z rodu Gilmorovcov

Po detstve s Priateľmi u mňa nastala puberta, ktorú sprevádzal ďalší suprový seriál. Gilmorky sú niečo, čo s maminou pozerávame takmer pravidelne ešte aj teraz a hrozne nás to spája. Aj pri písaní tohto článku mám zapnuté Gilmorky a usmievam sa, pretože s maminou máme rovnaký vzťah ako Rory s Lorelai. Sme proste naj kamošky, stále sme spolu a je medzi nami silné puto. Čo viac si priať...


 #3 Frasier

Niekedy potrebujem prepnúť na trošku snobizmu a dopriať si akýsi pocit vyššej inteligencie. Vtedy rada siahnem po Frasierovi. Ďalší zo seriálov, ktorý nemusím asi nikomu predstavovať. Rozmýšľali ste už niekedy o tom, aké by to bolo byť psychiatrom a neustále mať nutkanie analyzovať správanie ľudí? Niekedy by som mojej rodine rada videla do hláv...


#4 Joey 

Veľa z nás bolo sklamaných keď v telke prestali dávať Priateľov. Našťastie však netrvalo dlho a Hollywood prišiel s novým seriálom, ktorého hlavným hrdinom bol Joey. Seriál síce ťažil hlavne z úspechu Priateľov, no i tak si pri ňom vždy užijem kopec zábavy. Joey Tribbiani (kedysi sexy Matt LeBlanc) je proste zaručeným zdrojom srandy aj vo vlastnej TV show.


#5 Desperate housewives - Zoufalé manželky - Zúfalé manželky

Ďalšia zo seriálových klasík. Štyri ženy, každá svojská, každá jedinečná. Spája ich priateľstvo pevnejšie než skala a spolu sa radujú i trpia. Láska, sex, vášeň, nevera v seriály samozrejme nechýbajú ;-) A moja obľúbená zúfalka? No predsa Gabi. Je tak sexy, tak úspešná, spáva s Carlosom a má kopec peňazí - kto by nechcel žiť jej život?


#6 The Simpsons - Simpsonovi - Simpsonovci

Kresleňák, ktorý mal pôvodne v obľube len môj brat, no postupom času som sa naňho namotala tiež a odvtedy sa spolu smejeme na tejto komickej rodinke. Už roky ma zas a znova fascinuje, ako autori seriálu dokážu pre začiatok každej epizódy vymyslieť jedinečnú obývačkovú scénku a to už niekoľko desiatok rokov. Niekedy si hovorím, že pri svojej tvorbe musia snáď byť na drogách. A ktovie, možno aj sú...


#7 Family Guy - Griffinovi - Griffinovci

Druhá rodinka, ktorá si už na predošlej fotke odskočila na návštevu k Simpsonovcom. Family Guy, alebo Griffinov(c)i - ako chcete - sú druhou kreslenkou, na ktorej som závislá. Tento seriál ma (Bože odpusť mi) baví snáď ešte viac ako legendárny The Simpsons. Peter je typický chlap mysliaci si, že je hlava rodiny, no jeho postava je synonymom vyslovenej tuposti. A práve preto ma to tak baví! 


#8 The Middle - Průměrňákovi - Taká obyčajná rodinka

Ôsme miesto v mojom zozname legendárnych seriálov získali Průměrňákovi. Seriál pozerám v češtine a tak som si na jeho český názov zvykla. Vlastne slovenský preklad som hľadala až pri príležitosti písania tohto článku a teda stojí za prd. Nie som si istá, či je vám tento seriál známy. Ak nie, skúste si ho pozrieť. Niekedy je to dosť sucharina, ale nejakým prapodivným spôsobom ma to jednoducho baví aj po rokoch. Môj tip - seriál je super hlavne ako kulisa k jedlu.


#9 Modern family - Taková moderní rodinka - Moderná rodina

Zase závislosť, ktorú som od začiatku pozerala v češtine. Modernú rodinku poznáte asi všetci a kto nie, ten by to mal napraviť. Spočiatku mi vadil spôsob, akým je seriál robený. Tie strihy z jednej rodiny do druhej mi spôsobovali slabšie epileptické záchvaty (vtip) a dlho som v seriály hľadala logiku. A výsledok? Nie je tam! Proste berte seriál tak ako ide a moc nad ním nerozmýšľajte. PS: Kto nemá rád gayov, nech Rodinku ani nezapína! Ja ale preafektovaného Camerona zbožňujem!


 #10 Breaking Bad - Perníkový táta - Perníkový tatko

Seriál, ktorý sleduje asi viac chalanov než báb, no u mňa si svoje miesto našiel. Celé je to o rakovine, ktorá vedie k vareniu perníku a získaniu neskutočných prachov. A zase sme pri tom, že prachy vládnu svetu. Ou yeah! Za mňa je tento seriál fest pecka i keď prvé časti ma trochu nudili, no potom sa to rozbehne a seriálu sa nebudete môcť nabažiť. Seriál ma dokonca tak posadol, že som si kúpila 2 tričká s motívom Breaking Bad a to už je čo povedať, pretože si seriálové suveníry nikdy nekupujem! Mimochodom, prosím si ďalšiu sériu...


#11 Bones - Sběratelé kostí - Kosti 

Jedenástkou je vynikajúci krimi seriál na špičkovej úrovni. Čo časť, to nový vražedný prípad, no vzťahy medzi postavami sa neustále vyvíjajú a zápletka sa zapletáva na pokračovanie. Kosti sú pre mňa numero uno medzi krimi seriálmi. A viete čo je najlepšie? Že som asi dva roky chodila s chlapíkom, ktorý vyzeral takmer ako Booth! To čumíte, čo?! ;-) 


#12 Will & Grace

Zase raz gay tématika a tentokrát na plné gule. Hlavnými postavami sú právnik Will a interiérová dizajnérka Grace, ktorí spolu najprv tvorili pár, no neskôr sa ukázalo, že Will je vlastne tak trochu gay. To im však nebráni v bývaní v spoločnej domácnosti. O neutíchajúcu srandu sa ďalej stará Gracina asistentka Karen - bohatá, krásna, v stredných rokoch, tak trochu závislá na alkohole. Karen si do práce v podstate chodí len oddychnúť od večného ničnerobenia. Štvrtou postavou je stereotipne zženštilý gay s totálne prehnanou gestikuláciou, ktorý si myslí, že sa celý vesmír točí okolo neho a že na svete neexistujú hetero muži, ale len muži, ktorí zatiaľ nespoznali Jacka.


#13 The big bang theory - Teorie velkého třesku - Teória veľkého tresku

No a nakoniec to najlepšie - Sheldon Cooper a jeho parta. Seriál, ktorý si získal milióny fanúšikov a niet sa čomu diviť. Človek sa smeje od začiatku do konca a častokrát sa s postavami stotožní. Tak trebárs ja som čistý Sheldon. Moja obľúbená hláška z tohto seriálu je "I cry because others are stupid and it makes me sad". Druhou replikou, ktorá mi stále znie v hlave je "Don't you think if I were wrong I'd know it?" Dokonca som neodolala a nechala si vyrobiť tričká so Sheldonom a jeho hláškami. Inak som ale úplne normálna, prisahám! 


No a kde si môžete všetky tieto seriály pozrieť online a úplne zadarmo bez povinnej registrácie? Ja najviac preferujem stránku topserialy.sk a na Griffinovcov zájdem na griffinovi.nikee.net. Na Nikee je online aj Teória veľkého tresku (bigbangtheory.nikee.net), ale tú nájdete aj na TOPoch, takže pohoda. Osobne si ale myslím, že nikee.net je krásne urobený webík s tématikou seriálu, ktorý chcete pozerať, takže ak si potrpíte na detaily, možno vás táto stránka viac osloví. Ak vás zaujal seriál Will a Grace, pozrieť si ho môžete napríklad na stránke najserialy.sk. Okrem toho tam nájdete aj množstvo ďalších seriálov, stačí si vybrať.

Na záver ešte varovanie pre vás. Viem, že veľa ľudí má rado stránku sledujuserialy.cz, no za seba tento web neodporúčam kvôli množstvu vírusov, ktoré na ňom sú a hlavne kvôli kope nefunkčných odkazov a tiež prístupu tvorcov webu, ktorí neustále sľubujú hory-doly a pritom skutek-utek. Navyše im web často padá, takže spoľahlivosť tiež nič moc...

A čo vy? Ktoré seriály by ste mohli pozerať po zvyšok života? Máte obľúbeného herca/herečku alebo postavu? Na ktorých weboch pozerávate svoje seriály?

6 komentárov:

  1. U mňa asi jedine Kosti z tohto výberu. Priatelia ma nikdy nejako extra nebrali a ani Gilmorky. Skôr som mala rada Čarodejnice, Smallville, V 7. nebi a z komédií Dva a pol chlapa, to je super. A ešte MASH.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dva a pol chlapa som pozerávala keď to išlo prvýkrát v TV, ale popravde pri druhom pozeraní ma to už nejako nebavilo.

      Odstrániť
  2. Frasier, Průměrňákovi, Taková moderní rodinka, Perníkový táta, Will & Grace. Tak tyhle neznám. O Moderní rodince, Průměrňácích a Perníkovým jsem aspoň slyšela. Will & Grace jsem viděla upoutávku, ale třeba Frasier je pro mě úplně neznámá voda. O:)
    Miluji Přátele, Gilmorovky a Sběratele kostí. Nesnáším Teorii velkého třesku. Mě se prostě strašně nelíbí a neuvěřitelně mě nudí :/
    Každopádně díky za nové tipy na seriály ^^

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Frasier klasika vždy a stále super inteligentní humor. A samo Priatelia a Big bang theory pozerame dokolečka. No zo sitcomov mám ešte rada Black books a Scrubs-doktorkov. Simpsonovci musia byť no s nimi besmie chýbať aj Futurama. A ešte milujem Supernatural a Doctor Who nech sa poteším aj s trochou nadprirodzena. A Kauzy z Bostonu a Ally Mcbealova nech aj trochu pravniciny. Určite by sa ich našlo viac len si momentálne nespomeniem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, ten inteligentný humor sa v seriáloch málokedy objavuje. :-)

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)