28. januára 2017

5 dokonalých vecí, ktoré nám dala Amerika

Keď sa povie Amerika, väčšine mojich priateľov napadnú negatívne veci ako vojna, utláčanie Indiánov, predaj ľudí do otroctva či obezita. Ja som však typ človeka, ktorý na všetkom hľadá len to pekné a preto aj dnešný článok bude zameraný na to dobré, čo nám Amerika dala. 

zdroj



Ako dieťa deväťdesiatych rokov je pre mňa normálne, že sa celé moje detstvo točilo okolo seriálu Priatelia. V tom čase chodili v televízii samé nudné programy ako Uragán či Slávici na ulici a preto bola americká zmena vítaná. Tento seriál mi nesmierne prirástol k srdcu, doteraz spomínam ako sme naň deň čo deň s maminou čakali. Spolu so seriálom Frasier predstavujú Priatelia neodmysliteľnú súčasť môjho detstva a hocikedy si oba tieto seriály rada pozriem aj v súčasnosti.

zdroj

Koláčiky brownies - pochúťka, ktorá sa neodmieta. Hoci som ich sama začala piecť už pred pár rokmi, ich skvostnej chuti sa nemôžem nabažiť. Milujem, keď je cesto ešte vláčne a má výraznú čokoládovú chuť, ktorá sa rozplýva na jazyku. Na internete nájdete mnoho podôb tohto malého kúsku neba, no ja mám najradšej čisto čokoládové prevedenie, ktoré si vychutnávam k horúcej jamajskej káve z pohoria Blue Mountains. Vedeli ste, že prvá zmienka o brownies siaha až do roku 1896? Brownies však boli vytvorené už v roku 1893 ako dezert určený špeciálne pre dámy, ktoré sa zúčastnili World's Columbian Exposition pri príležitosti 400. výročia objavenia Ameriky Krištofom Kolumbusom. Tieto koláčiky mali predstavovať akúsi miniatúru chutných tort. Aj preto sú koláčiky brownies svojou chuťou tak jedinečné a výnimočné.

zdroj

Legendárne tenisky Converse nemusím hádam nikomu predstavovať. Táto značka bola založená pred 107 rokmi v americkom štáte Massachusetts. Najobľúbenejším modelom tejto značky sú topánky All Star. Výrobca slávnej obuvi sa pri tomto modeli vyhral s niekoľkými stovkami designov, navrhnutými tak, aby si medzi nimi našiel tie pravé každý z nás. Ničím nezvyčajným nie sú motívy vesmíru či komixových postavičiek. A ak by ste si predsalen nevedeli zo širokej ponuky vybrať, stále máte možnosť navrhnúť a nechať si vyrobiť svoje vlastné conversy. ;-)

zdroj

Pre mňa najväčším talentom z Ameriky je rozhodne raper Eminem. Pamätám si akoby to bolo včera, keď tento chlapík prerazil hitom The Real Slim Shady a prvýkrát sme o ňom počuli aj na Slovensku. Od tej doby ma jeho hudba drží a ja s radosťou sledujem, ako Marshall napreduje. Za tie roky v hudobnom priemysle si vyslúžil hodnosť kráľ hip-hopu, ktorú obhájil niekoľkými Grammy oceneniami v kategórii The Best Rap Album. V posledných rokoch zaujal hitmi Love the way you lie a hitom Monster, na ktorých s Eminemom spolupracovala slávna speváčka Rihanna. V súčasnosti má Eminem na konte 11 albumov a v mojom iPode nezastupiteľné miesto.

zdroj

Na záver tu mám anjelikov z Victoria's Secret, známe po celom svete. Krásne modelky predvádzajúce nádherné vyšperkované kúsky spodnej bielizne vám ostanú dlho v pamäti. Táto značka je žiadúca na celom svete pre svoje skvostné kúsky spodnej bielizne či plaviek. Za zmienku stoja aj rozkošné pyžamká či funkčné športové oblečenie. Stále populárnejšou sa stáva aj kozmetika tejto značky, u nás hojne zastúpená predovšetkým telovými sprejmi Victoria's Secret. 

zdroj

A čo americké ste si vo svojom živote obľúbili vy?

2 komentáre:

  1. Ameriku nemusím vôbec od politiky po obchod ale určite im ďakujem veľmi za kukuricu, zemiaky a vraj i paradajky (samozrejme nie gmo), converzy samozrejme nesmú chýbať a rifle nesmieme opomenut. Mark Twain môj naj naj spisovateľ. Sitcom celkovo myslím že to vzniklo tam. No ok a samozrejme im nesmierne poďakovať za rozprávky Disney - nie všetky ale niektoré sú super. No aspoň niečo pozitívne :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Popravde ich politika sa ani mne nepozdáva - starať sa do interných vecí v cudzích štátoch je totálne odveci, ale žiaľ s tým asi nič nenarobíme. Tak si aspoň užívam tých pár dobrých vecí, ktoré sa k nám z USA dostali :-)

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)