20. januára 2017

Melanie Zanin - Mrazené jogurty

Krásny štvrtok, vážení :-)
Hneď v začiatku týždňa sa diali veľké veci, ktoré chcem zatiaľ držať v tajnosti (držte prsty aby všetko vyšlo podľa mojich predstáv), no s jednou vecou sa predsalen musím pochváliť. Ešte donedávna som bola striktne časopisový typ, no niečo sa vo mne pohlo a ja som sa pustila aj do čítania kníh. Pri mojich potulkách mestom som si neodpustila návštevu obchodného domu a celkom neplánovane som rozšírila svoju knižnú zbierku o dva nové prírastky.  Skôr, než sa s vami podelím o serióznu recenziu na niektorý z rozčítaných titulov, vám chcem ukázať jeden z mojich nových pokladov... 

Tohtoročná zima je hotová pohroma a ja sa už teraz tajne dúfam, že tu čoskoro budeme mať opäť Hawai. A tak som sa nechala uniesť spontánnosťou a začala hromadiť letný arzenál. Z regálu oddelenia kníh na mňa totižto vykukovala táto čarovná kniha plná receptov na mrazené jogurty a ja som si povedala, že ju proste musím mať! Nielen, že obsahuje desiatky veľmi jedinečných a lákavých receptíkov, navyše je nádherne ilustrovaná a ladená do veselých farieb.





Musím sa priznať, že hoci u mňa už nejaké pokusy o výrobu domácej zmrzliny minulé leto prebehli, nikdy som sa neodhodlala na blogu ukazovať výsledný produkt. S novou knižkou mám však chuť okamžite vstať od počítača a pustiť sa do výroby mrazených jogurtov. Na mrazených jogurtoch je výborné, že k ním nepotrebujete žiadne extra vybavenie, aj keď taký zmrzlinovač prácu určite uľahčí. 


Už samotné recepty na mrazené jogurty vyzerajú veľmi lákavo, nedokážem si ani predstaviť, aký lahodný bude výsledok mojej snahy. Tak napríklad biely čokoládový mrazený jogurt s červeným korením - no napadlo by vám niekedy dávať do mrazeného jogurtu červené korenie? Mňa určite nie, ale na fotke vyzerá tak krásne... A čo taký jablkovo-bazový mrazený jogurt s karamelom? Alebo ananásový mrazený jogurt s chilli vločkami... No proste samé kreatívne kombinácie, ktoré chcem musím vyskúšať!



Autorka Melanie Zanin sa v závere knihy pohrala aj so sekciou Prílohy, polevy a posýpky. Tú som si pravdupovediac všimla až pri domácom skúmaní mojej novej kuchárskej biblie. Túto časť otvára recept na populárne cake pops, ktoré chcem už strašne dlhú dobu vyskúšať. Na ďalšej strane nájdete recept na moje milované čokoládové brownies. Nasleduje čokoládová poleva, višňová omáčka s chilli, karamelová poleva a vaječný likér. Oooh mňam! Tomu hovorím raj pre maškrtné jazýčky. 



Práve vo chvíli, keď píšem tento článok, premýšľam o tom, ktorý recept vyskúšam ako prvý. A už viem! Zo všetkých drog na svete najviac milujem kávu a preto voľba padla na mokka mrazený jogurt s opraženými kávovými zrnami. Bože, ja sa tak teším! A viete čo? Možno nakoniec ani nevydržím čakať na leto a pustím sa do výroby hriešnych pochúťok už teraz ;-) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)