8. januára 2017

Šálka dokonalej horúcej čokolády

Ahojte krásky
Je pre mňa celkom nezvyčajné, že sa v tomto čase nenaháňam s opravovaním písomiek, neriešim zápočty a že sa nemusím pripravovať na záverečné skúšky. Uplynulých päť rokov som trávila na univerzite a internát sa stal mojim druhým domovom. Trávila som tam dlhé týždne, kedy som bola odlúčená od rodiny, priateľov, partnera a mojich chlpáčov a je preto pochopiteľné, že som sa snažila nejako si spríjemniť každú voľnú chvíľu. Chladný večer, ktorý som obvykle trávila pri obľúbenom sitcome, sa nikdy nezaobišiel bez šálky horúceho čaju alebo sladučkej horúcej čokolády...





Dnes vám preto prinášam rýchly a jednoduchý recept na úžasnú horúcu čokoládu s kúskami malých sladkých marshmallow. Hoci väčšinu zmesí na horúcu čokoládu stačí zaliať vriacou vodou, uprednostňujem horúcu čokoládu robenú z mlieka. Je to omnoho chutnejšie a s penovými cukríkmi to tak nejak ide viac dokopy. Takže všetko, čo potrebujete je kvalitná zmes na prípravu horúcej čokolády (môj favorit je talianska značka Moretto s kúskami mandlí a likérom amareto), mlieko, cukor, štipka soli, mini marshmallow a krááááásne mäkkučká deka, do ktorej sa zabalíte pri popíjaní tohto jedinečného nápoja.

Ak máte poruke mixér, môžete horúcu čokoládu pripraviť v ňom, ale ak nemáte zrovna v obľube umývanie riadov, postačí vám menší hrniec, v ktorom mlieko zohrejete spolu s malou štipkou soli. Keď bude mlieko dostatočne teplé, pridajte dve-tri lyžičky zmesi na horúcu čokoládu a cukor podľa chuti. Všetko spolu dôkladne premiešajte - môžete metličkou, ale rovnako dobre poslúži aj obyčajná lyžica. Horúcu čokoládu nalejte do obľúbenej šálky. Penové cukríky marshmallow jemne opečte na plameni a šup s nimi do hrnčeka. Teraz sa už len stačí zababušiť, pustiť obľúbený seriál či rozprávku a zabudnúť na všetky starosti sveta 

4 komentáre:

  1. Horúcu čokoládu mám veľmi rada a v jeseni začína obdobie, kedy si ju raz za čas večer urobím.

    Suesanqa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ju priam milujem. Keby som mohla, pijem ju celý deň ^_^

      Odstrániť
  2. Ten "recept" zní úplně skvěle! Sladký sice miluju, ale horkou čokoládu nevyhledávám - raději si dám kávu nebo čaj :D

    Karolína & Korea v Česku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Káva je môj život a absolútna nevyhnutnosť pre každodenné fungovanie, pijem ju celý rok v akejkoľvek podobe, takže som z veľkej časti presvedčená, že namiesto krvi mi v žilách koluje kofeín :-D

      Naproti tomu čaje ma nikdy moc za srdce nechytili, užívam si ich fakt iba počas chladných dní alebo keď som chorá...

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)