25. novembra 2018

Vyskúšala som za vás sprchové želé Cucu od 2SIS Cosmetics! Aké to bolo?

Pekný večer, krásky :-)
Ako som vám sľúbila na mojom instagrame, tento víkend si spolu posvietime na ďalší prírodný produkt z dielne značky 2SIS cosmetics. Konkrétne pôjde o sprchové želé z rozkošne farebnej edície Cucu, ktoré som používala počas tohto leta. Popravde, dosť dlho som rozmýšľala, či túto recenziu zverejním alebo nie, no mojou zásadou je nepodávať vám len to dobré a všetko chváliť do nebies, takže tu po niekoľkých týždňoch dávam aj takúto recenziu, z trocha iného súdka...

Sprchové želé je na našom trhu dá sa povedať unikátom, nakoľko ho žiadna iná firma nevyrába, resp. ja osobne som sa s týmto typom produktu v obchodoch ešte nestretla. A rovnako ako pri šampúchu od 2SIS, aj pri tomto ich želé som už dlhšie zvažovala jeho kúpu, no odrádzala ma cena produktu. Vlastne celkovo značka 2SIS patrí k tým drahším spomedzi našich slovenských producentov prírodnej kozmetiky. Pamätám si, ako som si preto chcela vyrobiť sprchové želé sama doma podľa receptu, ktorý som našla na nejakom blogu (tuším to bol tento). Moje hókusy pokusy s vlastnou kozmetikou v tomto prípade ale nevyšli podľa mojich očakávaní a tak mi neostalo nič iné, než to nechať na profíkov. Nakoniec sa mi toto leto zhodou okolností pošťastilo spolupracovať s eko-shopom NaturLove.sk a produkt sa ku mne dostal prostredníctvom tejto milej spolupráce.

Touto cestou ďakujem majiteľke eshopu Linde za poskytnutie produktu na zrecenzovanie.



Produkt ako taký pôsobí veľmi sviežo, veľmi veselo a pre naše drsné polovičky možno že aj trošičku infantilne. Pýtate sa prečo? Nuž, jednoducho preto, že má tvar kvietku, resp. malej bábovky, aké sme si kedysi s kamarátkami robili na pieskovisku. Sprchové želé je balené v ňuňu plastovej nádobke, ktorá ho chráni pred vlhkosťou a prachom, ktorá je navyše zdobená dievčensky nežnou tyrkysovo-ružovou etiketou.

Čo sa týka zloženia, to je rýdzo vegánske, navyše bez palmového oleja. Okrem klasických zložiek ako glycerín či voda, nájdeme v tomto výrobku morskú riasu (karagénan), tenzidy z kokosového oleja, jahodové a malinové extrakty, jahodový prášok, micu a konzervant Cosgard, ktorý je schválený Ecocertom na používanie v prírodnej kozmetike. 

Čo ma však zaráža je, že zloženie uvedené na stránkach značky 2SIS sa nezhoduje so zložením uvedeným na obale výrobku !!! Tak napríklad na obale sa dočítate, že produkt obsahuje Sodium Lauroyl Sarcosinate, zatiaľ čo na webe je uvedený Sodium Cocoyl Isethionate. Zrovna pri tejto zložke to pre mňa znamená zdvihnutý varovný prst, nakoľko Sodium Cocoyl Isethionate môže podľa internetu vo vyšších koncentráciách spôsobiť nielen podráždenie kože, ale tiež problémy s dýchacím traktom a je dokonca spájaný s orgánovou toxicitou. Taktiež sa na obale dočítate, že sa v produkte nachádza aj minerál kaolín, avšak ten zas nie je uvedený na stránkach producenta. Takže ako je to teda s tým zložením, milý výrobca?


Aby som ale ohodnotila aj produkt ako taký, tak musím povedať, že samotné želé je na dotyk mierne lepkavé a pochopiteľne mäkké. Pravdupovediac želé z línie CUCU mi príliš nevoňalo, vlastne by som vám CUCU edíciu, ktorá by teda mala byť jahodovo-malinová, na základe tohoto produktu ani nevedela presne popísať, pretože vôňa je naozaj, ale naozaj veľmi nevýrazná a slabá, čo je škoda, očakávala som ju podobne výraznú ako pri levanduľových produktoch na vlasy, ktoré som recenzovala minule. Čo sa týka používania, výrobca odporúča produkt používať rovnako ako klasické mydlo či sprchový gél a síce prechádzať týmto sprchovým želé priamo po tele, prípadne ho napeniť v rukách a na telo naniesť už len penu. Musím teda povedať, že som vyskúšala oba spôsoby nanášania, avšak výsledok bol veľmi chabý. Želé síce po tele pekne kĺže, no kvôli tomu, že absolútne vôbec nepení, mi chýba ten pocit, že sa proste niečím umývam. Nechápte ma zle, naozaj nepotrebujem mať na tele hromadu peny, konieckoncov u prírodných mydiel, ktoré používam už niekoľko rokov, je penivosť tiež o čosi nižšia v porovnaní s komerčnými chemickými prípravkami, ktoré obsahujú škodlivé sulfáty - Sodium Lauryl Sulfate (SLS)Sodium Laureth Sulfate (SLES) - no u tohto želé je tá penivosť doslova nulová. A to mi skrátka vadí. Želé si na telo nanesiem, nič na sebe nevidím, necítim a toto drahé nič si potom zmyjem vodou a hádajte čo?! Presne tak, stále nevidím žiaden rozdiel. Vôňa žiadna, pena žiadna, pocit umytia sa s produktom mi skrátka chýba. Navyše mám pocit, že sa tento produkt aj vcelku rýchlo míňa, vlastne vydržal mi cca mesiac.



Aby som to všetko zhrnula - produkt je na prvý pohľad lákavý a nemožno mu uprieť jedinečnosť, takže komu by som ho teda odporúčala? Úprimne povedané, asi nikomu. V praxi ma toto farebné čudo nejako neohúrilo a vlastne dá sa povedať, že vyslovene sklamalo. Ak chcete v sprche zo seba naozaj zmyť všetky nečistoty, potom sa obávam, že vám v tom toto želé nepomôže. Pocit po použití tohto želé je doslova nijaký, skrátka ako keby ste sa len opláchli vodou. Ak k tomu všetkému vezmete v úvahu cenu 7,30€ za 100g produkt, ktorý vám vydrží cca mesiac, tak si myslím, že je lepšie investovať do niečoho iného. Žiaľ, tento produkt musím zhodnotiť ako pomerne zbytočný a to aj v prípade, že by ste ho chceli podarovať kamarátke ako niečo srandové, milé či infantilné. Tak či onak, za túto skúsenosť som vďačná a vďaka nej viem, že Cucu sprchové želé slovenskej značky 2SIS Cosmetics nie je nič pre mňa.

A čo vy - vyskúšali ste už alebo plánujete vyskúšať toto sprchové želé od 2SIS cosmetics? Aký je váš názor na tento produkt?

Hodnotenie produktu - 4 alebo ooops, tak toto veľmi nevyšlo


10 komentárov:

  1. úprimne sa priznám, že nič takéto som ešte neskúšala a jediné želé nad akým som rozmýšľala bolo to z lush tak uvídime či sa na to odhodlám :D ale vyzerá to ozaj chutne haha
    POĎ SA U MŇA NA BLOGU ZAPOJIŤ DO VIANOČNEJ GIVEAWAY <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Z Lushu by som rada vyskúšala viacero produktov, bohužiaľ ho mám dosť odruky :-(

      Odstrániť
  2. Já na takové vymoženosti asi moc nejsem. Maximum je pro mě aktuálně pěnový sprcháč a nebo tělové mléko do sprchy :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si novinky naopak dosť užívam, ale pravdou je, že overená klasika je proste overená klasika :-)

      Odstrániť
  3. Ešte som ho neskúšala, no danú značku poznám a síce má krásnu myšlienku, no toto Cucu ma ani na pohľad veľmi neohúrilo

    S LÁSKOU, TORILINKA / @Torilinka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, taktiež nemám potrebu si ho znova zaobstarať, ale aspoň som skúsila niečo nové... :-)

      Odstrániť
  4. Tak to mi je ľúto, že ti to nesadlo :/ Minule som čítala recenziu na želé od Lush a tá blogerka si ho veľmi chválila :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lush sa mi tak nejak automaticky spája s rôznymi kúpeľňovými srandičkami, takže do toho želé od Lushu by som možno aj šla.

      Odstrániť
  5. Jeej. Tak to jsem myslela, že dopadne lépe. No, nevadí, objeví se něco jiného, lepšího. :)

    Blogerka Klárka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som sa na tento produkt tešila, bola som plná očakávaní, no bohužiaľ... Ale aj o tom to je, nie všetko nám vyhovuje, ale aj napriek tomu má to objavovanie nových produktov neuveriteľné čaro :-)

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)