30. decembra 2012

Aj ja pomáham deckám v detskom domove

Tento článok bude na trochu neobvyklú tému a síce sa bude týkať pomoci deťom v detských domovoch. Každý rok si členovia našej rodiny robia vo svojich veciach veľký poriadok a oblečenie, ktoré už nenosíme zhrnieme na jednú hromadu a darujeme na charitu. Niekedy je to len oblečenie a topánky, inokedy sú to aj hračky pre deti či rôzna elektronika. Minulý rok sme dokonca cirkevnej charite v našom meste venovali televízor. Ako každý rok, aj tentokrát som sa v lete pustila do upratovania šatníka a vyradila som nemalú kopu oblečenia. Bez mihnutia oka som na kopu "CHARITA" pokladala jedno značkové tričko za druhým, pričom niektoré kúsky neboli vôbec nosené. Nechýbali ani kabelky pre mladé slečny a plyšové hračky pre tých najmenších.

Pôvodne som túto zbierku plánovala opäť zaniesť do cirkevnej charity, no poznáte to - vždy sa našlo niečo, kvôli čomu som veci odniesť nemohla. Väčšinou to bolo preto, že aj keď som konečne na pár dni prišla z internátu domov, tak mi s vecami nemal kto pomôcť a peši by som to takú diaľku neuniesla. A tak mi veľký mech plný vecí pre charitu stál niekoľko mesiacov v izbe, až kým...

Až kým sa mi pred niekoľkými týždňami neozval bývalý spolužiak s tým, že organizuje zbierku pre deti z detského domova v našom meste. A to mi prišlo strašne vhod, pretože moje veci sa skôr hodili mladým slečnám než dospelým postarším ženám, o ktoré sa stará spomínaná cirkevná charita. Háčik bol len v tom, že celá akcia bola naplánovaná na dátum, kedy som trávila predvianočné obdobie u môjho priateľa. Našťastie môj starší brat bol už doma z internátu a tak sa Tomáš ponúkol, že príde pre veci k nám. Moje veci spolu s hromadou oblečenia a hračiek od ďalších ľudí sa podarilo Tomášovi úspešne odovzdať detičkám, ktoré z darčekov mali ohromnú radosť. 

Odovzdávanie vecí deťom v detskom domove
Zdroj ]


Nakoľko sa po návšteve detského domova prihlásili ďalší ľudia, ktorí chcú akciu Daruj kúsok seba podporiť, rozhodol sa Tomáš pokračovať v tejto dobročinnej zbierke. Keďže som predtým do balíčka nepribalila všetky hračky, ktoré doma mám, rozhodla som sa, že sa aj ja znova zapojím. Tentokrát však základ môjho štedrého príspevku budú tvoriť veci určené na zábavu. Pre malé dievčatká som zabalila krásnu novú Barbie v nádherných bielych šatách (je to pravá princezná), pre väčšie slečny som vybrala parfémy Summer od Gabriely Sabatini a druhý Notes od Celine Dion. Dúfam, že s mojím výberom budú baby spokojné. V balíčku, ktorý som dnes pripravila, čaká na deti aj niekoľko plyšákov - dve myšky, dve žirafy, medvedík, veľká kačka a jeden rozkošný zajko. Ďalej sa budú môcť tešiť z dvoch kníh, z ktorých jedna je plná rozprávok z dielne Walt Disney a druhá ich zasa naučí kresliť najrôznejšie postavičky od zvieratiek až po lesnú vílu. Na jedného z nich čaká aj pekný pestrofarebný zápisník. A aby im bolo veselo, pribalila som  tamagoči a nejaké hudobné CD spolu s puzdrom na cédečka. Na záver som sa pre istotu ešte trochu pohrabala v šatníku a objavila som modré šaty, dve tričká a jedny nohavice na leto, nejakú tú kabelku a dva páry náušníc, tak dúfam, že aj tie urobia deckám radosť. 

Knihy, Barbie ale aj hudba - to všetko čaká na deti v detskom domove

Plyšáky určite potešia nejednu detskú dušičku

Zíde sa aj nejaké to oblečenie

A takto vyzerá časť nádielky, ktorú som už stihla zabaliť

Ak by ste aj vy chceli prispieť deťom v detskom domove, môžete tak urobiť počas celého roka. Na internete nájdete zoznam detských domovov nachádzajúcich sa vo vašom okolí, kam môžete odniesť vaše veci. Nebude vás to stáť nič a deťom tým nesmierne pomôžete a potešíte ich. Lásku predsa treba šíriť všade navôkol, len tak môžeme žiť v peknom svete. 

Majte sa krásne a užívajte si slnečné dni


3 komentáre:

  1. Ďakujem, nemôžem síce prispievať finančne, ale aspoň takouto formou sa snažím pomôcť tým, ktorí to potrebujú :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásnĕ jsi jim to zabalila♥ Jakákoliv pomoc, je pomoc a dĕti ty hmotné vĕci určitĕ ocení..:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To rozhodne áno. Snažím sa prispievať čo najviac, ale keďže posledné tri roky študujem niekoľko stoviek kilometrov od domova, darí sa mi pomáhať takýmto spôsobom len pár krát do roka. Rozhodne je to ale lepšie ako sedieť so založenými rukami a nič nepodniknúť. :)

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)