2. januára 2015

10 designov na Blogger a Wordpress zadarmo

Krásne ráno, milí čitatelia! Stavím sa, že drvivá väčšina z vás si už ani nepamätá moje články, v ktorých sa vám snažím poradiť s blogovaním. Vlastne aj ja sama na nich dosť často zabúdam. Hoci z času na čas ma napadne dobrá téma, ktorej by som sa venovala, k realizácii takmer nikdy nedôjde. A keďže v poslednom čase mi mnohí z vás píšu, že by potrebovali poradiť s týmto či tamtým, rozhodla som sa rubriku #Škola blogu opäť obnoviť. Je ťažké povedať, ktorá časť blogu je tou najdôležitejšou, ktorej by ste mali venovať najviac času, pri ktorej by ste mali začať... Bez kvalitných článkov blog samozrejme fungovať nemôže, no povedzme si otvorene, že aj tie najlepšie články, pokiaľ je design blogu odpudivý, zostanú na ocot. A preto sa chcem v dnešnom príspevku venovať téme: DESIGN BLOGU. 

zdroj obrázku




Hovorí sa, že šaty robia človeka a do istej miery môžeme určite povedať, že design robí blog. Že je to povrchné a pokrytecké? Možno. Ale zamyslite sa, čo v dnešnom svete predáva. Garantujem vám, že pri akomkoľvek produkte vás vždy najskôr zaujme jeho obal. Vo svete dokonca existujú profesionáli, ktorí sa nezaoberajú ničím iným, než vymýšľaním nových obalov pre svoje produkty. Obal predáva! Tak to je a tak to bude. Čím skôr to pochopíte, tým lepšie pre vás. 

S designom má dnes žiaľ problém mnoho blogov. Svoju pozornosť schválne zameriam na blogy fungujúce na doménach Blogspot (Blogger) a Wordpress. Tieto dve svetové domény sú asi najčastejšími platformami, ktoré poskytujú blogerom miesto pre vlastnú tvorbu a s ktorými sa u nás stretávame. Pravdou však je, že veľká časť blogerov nie je technicky ani graficky zdatná a to môže viesť k problémom s tvorbou designov. Budem úprimná, počas môjho pôsobenia na Blog.cz som s designom a jeho nastavovaním nemala najmenší problém - design som si sama navrhla a vytvorila v programe PhotoFiltre Studio, rozkrájala ho na potrebné časti a veľmi jednoducho ho uploadovala na blog. Ako užívateľka Blogspotu mám však problémy pri nastavovaní čohokoľvek, čo hoci len okrajovo súvisí s dizajnom. Je to tu zložité, bez ovládania HTML kódov sa človek len ťažko zaobíde a hlavne - výsledný efekt často nepôsobí vkusne. Či už ide o zle upravené pozadie okrajov alebo neposlušné záhlavie, Blogspot si skratka žiada nemalú dávku skúšania, vymýšľania a často i nadávania.

Práve preto som sa rozhodla podať vám pomocnú ruku a ušetriť vám kopu nervov. Jasné, netvrdím, že si niektoré z vás s Blogspotom neporadia aj samé, ale kto nemá čas, môže si ušetriť množstvo starostí práve použitím už vytvorených šablón. Nedávno som si designovou šablónou pomohla i ja sama a blog sa mi omnoho viac páči. Úprimne? Doteraz nechápem, ako niekto môže tak dokonalo rozumieť HTML kódom, že je schopný vytvoriť design aký mám ja. Pre mňa bolo fuškou už len donastavovať detaily v šablóne tak, aby vyhovovali potrebám môjho blogu. Takže autorovi môjho designu patrí obrovská poklona. 

zdroj obrázku

Šablóny na Blogger (Blogspot) - osobne zastávam názor, že by blog mal odrážať dušu svojho autora. Nepáči sa mi keď blogy vyzerajú na jedno kopyto, pretože mám pocit, že sa medzi nimi strácam nielen ja, ale aj výnimočnosť týchto blogov. Načo mi je blog, akých je vo svete už niekoľko sto? Iste, môžu sa líšiť štýlom písania, fotiek či humoru, ale čo si prvé všimnete keď otvoríte akúkoľvek stránku? No predsa dizajn! Osobne som už otrávená z minimalistických čierno-bielych dizajnov a mám rada niečo, čo vytŕča z davu. Kľudne to vytŕčanie môže znamenať hoci len pridanie vlastného loga alebo doplnenie čierno-bielej nudy o tretiu farbu. Jednoducho stačí skutočne málo a blog si zrazu ľudia zapamätajú. Uvažujte o tom...

Ak by ste ale predsalen hľadali niečo viac nápadné, pozrite si dizajny pre Blogspot na webe The Cutest Blog on the Block. Všetky designy (šablóny) sú na stiahnutie ZDARMA. Okrem hotových šablón nájdete na blogu aj množstvo pozadí či bannerov. Ponuka je skutočne bohatá, ja som do ilustrácie vybrala len 5 z nich, no samozrejme vašej fantázii a vkusu sa medze nekladú.


Designy na Wordpress - Druhou doménou, o ktorej chcem dnes hovoriť je Wordpress. Tento blogový raj je takisto veľmi častou voľbou, no s designami je to v ňom ešte horšie ako v predošlom Bloggeri. Všetky blogy, ktoré som na Wordpresse čítala, mali jednu spoločnú vlastnosť - suchý design. Preto som pre vás na webe The cutest blog on the block vybrala 5 designov, ktoré môžete použiť práve pre svoj blog na Wordpresse. Ako vidíte, základná stránka sa až tak moc nemení, predsalen nastavenia Wordpressu sú značne obmedzené, no je to stále lepší variant ako bežná nuda, ktorá z týchto blogov priam srší. Všetky dizajny na Wordpress sú samozrejme takisto ZADARMO. 


Je jasné, že na internete nájdete stovky, ba až tisíce rôznych šablón a designov na všemožné domény. Ja som do tohto článku zvolila designy, ktoré vytŕčajú z davu práve svojou farebnosťou a ktoré by vás mohli odlíšiť od ostatných blogerov už na prvý pohľad. V článku spomínam len jednu stránku, z ktorej si môžete šablóny na dizajn stiahnuť, no prirodzene ich je omnoho viac. Tým sa však budem venovať v osobitnom článku, na ktorý sa môžete už v najbližšej dobe tešiť.


1 komentár:

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)