3. januára 2015

Ikea wishlist

Pekný podvečer, dámy!
Už včera som na svojej facebookovej stránke avizovala, že dnešný článok bude venovaný krásnym pokladom z IKEA. Osobne nepoznám blogerku, ktorá by nepodľahla čaru tohto hravého kráľovstva. Pravdou je, že IKEA je ako samostatný vesmír, v ktorom nájdete všetko čo vás napadne. Kuchyňa, obývačka, študentská izba, veci pre bábätká.. - to všetko tam nájdete. A ako to už v mojich slabých chvíľkach býva, neudržala som sa a opäť som pri pozeraní IKEAckého webu prepadla mojej nežnejšej polovičke osobnosti.









1. Keďže som totálny úchyl na sviečky všemožných druhov, vôní a tvarov, nemohla som si odpustiť zaradiť ich na prvé miesto môjho ikeackého wishlistu. Pri romatickom plamienku voňavej sviečky  by som dokázala tráviť celé hodiny. Pamätám si, ako sme s najlepším priateľom chodili do nášho obľúbeného podniku, pohodlne sa posadili na gauč, objednali si kávu a dlhé hodiny sme debatili v útulnej polotme pri horiacej sviečke. Ach, ako mi to chýba...

2. Číslom dva je perfektný malý skleník do perfektnej kuchyne, ktorú raz budem mať. Na slovenskej kuchyni ma hnevá jedna vec - používame málo byliniek, málo korenia. Slováci poznajú nanajvýš tak soľ a čierne korenie. A pritom celá planéta je krásne farebná a plná nepoznaných bylín a korení. Stačí ak si pozriete niekoľko videí od Jamieho alebo Gennara a zistíte, že vlastne variť vôbec neviete. Týchto dvoch chlapíkov zbožňujem už nejeden rok a jedného dňa by som chcela svoje kuchárske umenie dotiahnuť na ich úroveň. V tom nech mi moje bylinky pomáhajú, amen.

3. Veľkým dekoratívnym miskám som podľahla pár mesiacov dozadu, kedy som si jednu krásne tyrkysovú kúpila. Dlhý čas som v nej mala dekoráciu, ktorá mi pripomínala úžasnú dovolenku v Taliansku. A keď som zbadala túto misku z IKEA, okamžite som si ju predstavila na jedálenskom stole. Popravde, patrím k ľuďom, ktorí milujú minimalistický štýl a ktorí vedia oceniť vkusne vybraný jednoduchý doplnok do domácnosti a táto miska skutočne ulahodila môjmu oku.

4. Krásne kované zrkadlo by teoreticky na tomto wishliste nemalo byť, pretože ho už doma máme, ale ocino si ho sprivatizoval a ponechal si ho vo vlastnej kúpeľni. A tak mi neostáva nič iné, než si zaobstarať rovnaký kúsok, ktorý by bol pre zmenu len a len môj.

5. Ovčia kožušinka. Ach, koľká to nádhera. Vidím ju ako predložku pri posteli alebo ako nádhernú podušku na kresielko pri kozmetickom stolíku (nie žeby som nejaký mala, ale predstava je to krásna). 

6. Kovaná posteľ - existuje niečo viac romantické a viac dievčenské než klasická kovaná posteľ? Nič ma nenapadá. Spojte si ju s kožušinkou z predošlého bodu a s kvetinkovou posteľnou bielizňou z bodu 10 a máte dokonalý spací kútik.

7. Pri romantike ešte chvíľu ostanem a pozornosť zaostrím na obľúbené kvetináče, ktoré mnohé blogerky používajú ako stojany na kozmetické štetce. Veľa blogerok za nimi chodí práve do IKEA a dobre vedia prečo... 

8. Alternatívou k predošlému bielemu kvetináču je krásny biely kovový svietnik, ktorý samozrejme rovnako dobre poslúži aj ako stojan na kozmetické štetce. Avšak keď som uvidela jeho fotky s krásnou žiarou zapálenej sviečky, hneď mi bolo jasné, že by bola škoda nezažiť to naživo. ;-) 

9. Mäkká pletená deka je niečo ako must-have dlhých zimných večerov. Len si predstavte tú idylku - sedíte v kresle pri ohni s dobrou knihou v ruke, šálkou teplého kakaa a pritom sa nežne túlite k tejto krásnej deke. Nie je to úžasné? 

10. Trochu klišé vám môže pripadať kvetinové posteľné prádlo. Vlastne, celý svoj život som kvetinové vzory nenávidela. Prišli mi strašne sladké, strašne gýčové. Až kým som jedného dňa v skrini neobjavila dokonalú kvetinovú obliečku na vankúš. Od tej doby som sa do drobnučkých kvetinových vzorov zbláznila a vždy keď ich vidím, cítim sa akosi lepšie na duši. 

Ako si tak spätne čítam slová v tomto článku, pripadám si akosi sentimentálne. Viete, úprimne sa teším až za pár mesiacov odídem zo školy, pár mesiacov pobudnem v Chorvátsku na stáži a potom sa úplne osamostatním a vytvorím si vlastný priestor plný týchto a mnohých ďalších dekorácií a budem mu môcť hovoriť DOMOV. Ako vyzerá váš vysnívaný domov?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)