5. januára 2015

Manuka Tree mánia

Dobré ráno!

Už pár dní som sa na blogu nevenovala kozmetike a keďže mám nejaké resty medzi testovanými produktmi, rozhodla som sa, že dnešný článok bude po necelom mesiaci ďalšia recenzia na kozmetiku. Do dnešného hodnotenia som vybrala dvoch mojich obľúbených spoločníkov, ktorých za tie dlhé týždne testovania poznám už hádam naspamäť. Dovoľte mi predstaviť vám novú líniu Ziaja Manuka Tree!





V prvom rade sa chcem poďakovať zastúpeniu spoločnosti Ziaja za poskytnutie týchto vynikajúcich produktov na testovanie. Som nesmierne rada, že Ziaja prišla s líniou vytvorenou práve pre mastnú a zmiešanú pleť, ktorá trápi dosť často aj mňa. Často mávam problém, že hoci sú niektoré produkty rôznych značiek určené na mastnú pleť, veľmi jej neprospievajú. Predovšetkým mám pocit, že ma mnohé produkty nadmerne vysúšajú (napríklad čistiace produkty značiek Bioderma, Cien). Našťastie u Manuka Tree línie od Ziaja som tento problém nemusela riešiť, čo je úplne skvelé. Poďme ale pekne po poriadku. 

Čistenie pleti vždy začínam čistiacim pleťovým gélom, alebo čistiacou pleťovou penou, ako tomu donedávna bolo. O čistiacej pleťovej pene od Himalaya Herbals ste sa mohli dočítať začiatkom decembra. Po jej spotrebovaní som začala používať čistiaci pleťový gél, ktorý už klasicky aplikujem na navhlčenú tvár a rozotriem ho prstami po celej ploche tváre, chvíľu ho nechám pôsobiť a potom ho opláchnem. Po opláchnutí čistiaceho gélu tvár ešte dočistím pleťovou vodou alebo tonikom a to tak, že ho nastriekam na vatový tampón, ktorým potom prechádzam po pleti (proste klasika, ktorú poznáme všetky). Na záver pleť ošetrujem pleťovým krémom, pretože navzdory tomu, čo si mnohí ľudia myslia, mastná pleť potrebuje rovnakú dávku hydratácie ako všetky ostatné typy pleti. Aj preto som v predošlom odseku kritizovala nadmerné vysušovanie pleti niektorými produktami. Vážení majitelia mastnej pleti, odteraz si skutočne zapamätajte, že našim cieľom nie je mastnú pleť vysušiť, ale vyčistiť!


Už od prvého dňa ako mi poštárka doručila túto dvojicu z radu Manuka Tree, snažila som sa dokúpiť si aj čistiaci pleťový gél z línie Manuka Tree, aby som mala starostlivosť o pleť kompletnú. Bohužiaľ v žiadnej predajni sa mi doposiaľ nepodarilo na gél naraziť a tak som sa musela uspokojiť s pleťovým gélom inej značky. To u mňa ale viedlo k príliš vysušenej pokožke a tak som zachraňovala čo sa dá. Našťastie vďaka Ziaji bol môj boj úspešný a tak sa žiadna veľká škoda na mojej tvári neudiala.

Čistiace pleťové tonikum Ziaja Manuka Tree sa predáva vo forme spreju, čo je pre mňa veľmi príjemný spôsob pri aplikácii pleťovej vody na vatový tampón. Vďaka sprejovej forme bol tampónik vždy vlhký presne podľa mojich požiadaviek - ani príliš suchý, ani príliš mokrý, jednoducho tak akurát. Pleťové tonikum má astringentné účinky, to znamená že redukuje rozšírené póry (sťahujúce účinky). Obsahuje balmín metlatý (manuka tree) a vyznačuje sa úžasne sviežou vôňou. V pleťovom toniku sa nachádzajú organické kyseliny s jemne exfoliačným pôsobením, navyše toto tonikum pomáha redukovať a upokojovať prejavy akné. Výrobok je samozrejme dermatologicky a alergologicky testovaný a jeho pH je neutrálne. Toľko popis od výrobcu.

Z môjho testovania môžem usúdiť, že pleť rozhodne vyzerá a aj je zdravšia. Nebude vás klamať a sľubovať vám neviem aké zázraky. To rozhodne nie je cieľom mojich recenzií, preto úprimne vravím, že akné mi ešte z času na čas vyskočí, no určite je ho viditeľne menej než predtým a trochu mám možno aj pocit, že sa rýchlejšie hojí. Čo ma ale teší najviac je, že už nemávam tak začervenanú pleť, ktorá ma v posledných mesiacoch trochu začala trápiť. Mám podozrenie, že začala negatívne reagovať na všetky tie make-upy, púdre, krémy, gély a všetko možné čo na seba za deň nahádžem, takže som rada, že mám nateraz od tejto nepríjemnosti pokoj. Stále si však dávam pozor aby som ju príliš nedráždila a keď nemusím, tak sa skutočne nelíčim (vďaka bohu že som sviatky presedela doma a líčila som sa asi iba trikrát v posledných 3 týždňoch). S pleťovou vodou som teda veľmi spokojná. Spôsob aplikácie mi vyhovuje a účinky ma tiež nadmieru prekvapili. Ešte som zabudla spomenúť je, že sa môže toto tonikum používať aj na do-odlíčenie pleti. Pozor však na samotné odlíčenie! S tým si tento produkt určite sám neporadí, preto pleť odličujte prípravkami na to určenými a s tonikom pleť iba dočistite a uzatvorte rozšírené póry.


Keď je už moja pleť nádherne čistá, siaham po hydratačnom kréme. Ako som spomínala, aj pri mastnej pleti je hydratácia nesmierne dôležitá. Manuka Tree normalizujúci denný krém má ľahký hydratačno-normalizujúci účinok a je určený pre každodennú starostlivosť o mastnú a zmiešanú pleť. Úlohou pleťového krému je účinne redukovať nedokonalosti pleti, regulovať činnosť mazových žliaz, znižovať mastenie pleti a poskytnúť matujúci efekt, redukovať čierne bodky a zabrániť ich tvorbe, hydratovať pokožku a upokojiť podráždenie pleti, vyrovnať odtieň pleti. Krém je dermatologicky a alergologicky testovaný. Má neutrálne pH.

Hĺbkovo čistiace aktívne zložky:
- antibakteriálny výťažok z listov stromu Manuka (balmín metlatý)
- astrigentný (sťahujúci), upokojujúci glukonát zinku
- normalizujúca kyselina oleanolová

Hĺbkovo hydratujúce zložky:
- biologická soľ kyseliny hyaluronovej
- hnedá riasa Laminaria ochloreuca

Ochranné a korekčné aktívne zložky:
- fotostabilné UVA/UVB filtre a vyhladzujúci vyrovnávací pigment


Na začiatok chcem povedať, že hoci podľa slov výrobcu by mal krém zanechávať pleť matnú, rozhodne to nerobí. Nie žeby ste sa po nanesení krému leskli ako šupiny zlatej rybičky, ale matný efekt skrátka nečakajte. Naopak som spozorovala, že krém zanecháva veľmi jemný mastný film, ktorý ja osobne pri krémoch nemám rada, no v tomto prípade som ochotná prižmúriť oko, keďže ostatné vlastnosti krému som si zamilovala. Viem, že vôňa nie je to čo vás pri krémoch primárne zaujíma, ale tento biely pán proste tak nádherne vonia, že ho neustále musím ovoniavať (rovnako ako pleťové tonikum). Oops, opäť som sa nechala trocha uniesť. Poďme radšej na to podstatnejšie. Ako som sa tak sťažovala na vysušujúce pleťové gély značky Bioderma a Cien, musím pochváliť manuka tree krém, ktorý pleť potom krásne hydratuje až po dobu takmer celého dňa (chápte od ranného čistenia pleti až po večerné čistenie). SPF v krémoch nejako extra neriešim, lebo dnes je SPF už asi vo všetkom, čiže nejakú super-mega-extra-neviem-akú-úžasnú-a-výnimočnú vecičku z toho robiť nebudem, v každom prípade pre informáciu spomeniem, že tento krém má ochranný faktor 10.

Čo sa však oplatí spomenúť je zlepšenie stavu pleti. O tom som písala už pri pleťovom toniku, ale keďže produkty používam spolu, tak túto schopnosť pripisujem obom. Všetci dobre vieme, že používanie produktov z rovnakého radu ich účinok posilní, takže jeden bez druhého by asi také zázraky robiť nedokázali, ale spolu sú to fakt veľkí bojovníci proti akné. Jasné, že to ozdravenie pleti sa neuskutoční akoby mávnutím čarovného prútika a vyžaduje si aspoň niekoľko dní kým sa pleť začne hojiť, ale výsledok stojí určite za to a ďalšie akné sa pri pravidelnom používaní týchto produktov tvorí už len sporadicky. Pokiaľ ide o redukovanie čiernych bodiek, tak v tomto smere som žiaľ nejaké zlepšenie nepostrehla. Nie žeby som čiernymi bodkami nejako extra trpela, ale zopár sa ich na mojom nose nájde a tie žiaľ nezmizli ani napriek tomu, že by ich tento výrobok mal redukovať a zabrániť ich opätovnej tvorbe.

Pokiaľ ide o konzistenciu tohto pleťového krému Ziaja, je to stredne hustý krémik, s dobrými rozotieracími schopnosťami. Do pleti pomerne rýchlo vsiakne, avšak zanechá veľmi ľahučký mastný film, ktorý mu však dokážem odpustiť.


Aby som to záverom nejako zhrnula, tak s oboma prípravkami som až na malinkaté chybičky veľmi spokojná. Z mínusov týchto produktov zopakujem hlavne to, že krém na mojej pleti určite nemal matujúci efekt a taktiež neredukoval čierne bodky ako to uvádza výrobca. K pleťovému toniku v podstate nejaké zásadné výhrady nemám, som s ním spokojná po všetkých smeroch. V zásade som si obidva tieto produkty obľúbila a keď sa mi konečne podarí v obchode naraziť na Ziaja čistiaci pleťový gél z radu Manuka Tree, určite si ho dokúpim aby som mala kompletnú sadu.

Mimochodom keď už sme pri tom, aké je niekedy ťažké zohnať kompletné línie výrobkov značky Ziaja, dovoľte mi ešte spomenúť, že v košickej Optime Ziaja v novembri 2014 otvorila svoj prvý predajný ostrovček na Slovensku. Predajný ostrovček "Ziaja pre teba" ponúka svojim zákazníkom výber z až 400 výrobkov tejto úžasnej značky a ja dúfam, že sa do Košíc po všetkom tom frmole v škole dostanem a polovicu ostrovčeka vykúpim.

zdroj obrázku: Omnica Agency, s. r. o.

zdroj obrázku: Omnica Agency, s. r. o.



Hodnotenie produktov - 1 alebo must-have produkty



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)