Follow Us @soratemplates

30. 1. 2015

5 dôvodov, pre ktoré milujem svojich sponzorov

Krásny večer!

Dnešný článok bude zameraný predovšetkým na to, čo mi je v živote asi najbližšie a tým je blogosféra. Konkrétne moje malé zamyslenie sa nad spoluprácou s rôznymi firmami. Aký je môj pohľad na spolupráce, aké výhody či nevýhody prináša i čo všetko si na svojich partneroch vážim, sa dozviete v dnešnom článku nazvanom 5 dôvodov, prečo by ste mali milovať svojich sponzorov...

zdroj


Hoci tento blog nie je prvým blogom, ktorý píšem, je prvým blogom, ktorý mi umožnil nadviazať spolupráce s prevažne kozmetickými firmami. Nechcem o sebe tvrdiť, že mám patent na rozum, no nejaké tie poznatky som si za tie roky písania článkov už stihla osvojiť. Skôr než prejdem k samotným dôvodom, prečo milujem svojich sponzorov, musím veci uviesť na pravú mieru. Vo svojom článku vyjadrujem pohľad seba, autorky malého skromného blogu, ktorý píšem pre vlastnú radosť a potešenie zo života. Ako určite viete, blogujem nejakých 8 rokov a rovnako ako všetko okolo nás, i blogosféra sa za ten čas zmenila na nepoznanie. Avšak to, že patrím k blogerkám "zo starej školy", mi umožnilo veci vnímať tak trochu viac srdcom. Myslím, že môžem s čistým svedomím prehlásiť, že uznávam ešte stále tie pôvodné hodnoty blogovania - vytváranie priateľstiev, odovzdanie skúseností, podelenie sa o radosť zo života. Týmto samozrejme nechcem nikoho z nových blogerov odsúdiť, no nemôžeme sa tváriť, že sa medzi blogermi nenájdu ľudia, ktorí to robia čiste pre slávu a peniaze. O tom ale niekedy  inokedy...

zdroj

1. Hlavným dôvodom, prečo by ste mali milovať svojich sponzorov je samozrejme to, že si vybrali práve vás a váš blog. Myslím, že sme tu už všetci dosť veľkí na to, aby sme boli k sebe úprimní a otvorení a priznali si fakt, že úlohou spolupráce firiem s blogmi je predať výrobok. Spolupráca akejkoľvek firmy s vašim blogom je pre firmu istý druh reklamy. Jediný rozdiel medzi vašou recenziou a 30 sekundovým spotom v televízií je cena. Iste, môžete tvrdiť, že zatiaľ čo všetky reklamy klamú v prospech výrobcu, vaša recenzia je 100% pravdivá. Ale je to vždy tak? To už nechám na svedomí každej blogerky, pretože opäť sa aj v tomto blogeri delia na dva tábory. Späť ale k podstate tohto bodu. Už vieme, že pre firmu sú blogy len jednou z foriem lacnej reklamy. Tak prečo by ste im za to mali ďakovať? Pretože spomedzi všetkých tých miliónov blogov, ktoré na svete existujú, si vybrali práve ten váš a to už niečo znamená! Samozrejme stále existujú spoločnosti, ktoré zaujímajú len čísla návštevnosti a nič iné, avšak našťastie pre blogerov sa do popredia dostávajú aj firmy, ktorým záleží na kvalite obsahu blogu. Preto aj menší blogeri, napríklad ja, majú šancu upútať pozornosť firiem práve tým, že si na kvalite recenzií dávajú záležať. A keď to firma dokáže oceniť a skutočne si pre spoluprácu vyberie môj blog, je to pre mňa veľká česť. Mohli si predsa vybrať tisícky iných dievčat, ale neurobili to. Je to proste ako s mužmi - tiež mohli zbaliť ktorúkoľvek vašu kamošku, ale rozhodli sa pre vás, tak sa z toho tešte a  na oplátku ich milujte tiež ;-)

2. Budovanie vzťahov a dôvery je behom na dlhú trať, no skutočne stojí za to. Sama som mala ponuky na spolupráce, ktoré vyšli zo strany spoločnosti a ktoré spoločnosť nedotiahla do konca a tak zo spolupráce vzišlo. Preto ak už si firma vyberie mňa a môj blog, a ja na spoluprácu pristúpim, som pevne rozhodnutá vybudovať si so zástupcami spoločnosti pevné puto a priateľský vzťah. Vo vzťahu blogger - firma by ani jeden zo subjektov nemal byť podriadený či nadriadený. Práve naopak. Obe strany by si mali dať záležať na tom, aby ich spoločný vzťah bol vybudovaný na vzájomnej dôvere. Ja ako blogerka sa chcem spoľahnúť na firmu, že ma za negatívnu recenziu nepošle do teplých krajín a zároveň firma by si mala dať záležať na tom, aby ma nebrali len ako spomínanú lacnú reklamu, ale aby som pre nich bola ako každý iný zákazník - tzn. že urobia všetko preto, aby som sa k ich značke rada vrátila aj pri ďalšom nákupe. Preto očakávam, že so mnou budú komunikovať na patričnej úrovni a že ak budem mať problém, nepostavia sa mi chrbtom. Verte mi - nejedno zastúpenie firmy s vami bez slova ukončí spoluprácu, ak pre nich nenapíšete recenziu plnú superlatívov. Preto spoločnosti, ktoré sa rovnako ako ja snažia o budovanie vzťahu, majú u mňa plusový bod a ja ich rada odporučím svojim známym.

zdroj

3. Na budovanie vzťahov medzi blogermi a firmami voľne nadväzujú aj meetingy, ktoré firmy organizujú. Hoci na slovenskej blogoscéne sú stretnutia blogerov s firmami zatiaľ v plienkach, v Českej republike a zahraničí je tento jav celkom bežný. Moje prvé stretnutie s firmou a kolegyňami blogerkami sa konalo pri príležitosti nadviazania spolupráce so značkou Aussie Hair. Spolu s niekoľkými ďalšími dievčatami sme boli pozvané na milé posedenie do jednej z bratislavských kaviarní, ktoré bolo spojené s predstavením značky. Celý ten deň som si náramne užila, spoznala som dievčatá, o ktorých som dovtedy nepočula (s výnimkou Lindy, ktorej blog som v tom čase pravidelne čítala), vytvorila som si predbežný názor na značku Aussie, diskutovala s babami o ich postrehoch z blogosféry i ďalších spoluprác, vypočula si názory skúsenejších dievčat. Možno sa to niekomu môže zdať ako drobnosť, ale uvedomte si, že všetko toto vás posúva vpred. Či už ide o to, že viete svojim čitateľom bližšie predstaviť značku, o ktorej píšete, alebo sa práve podelíte o všetky tie príjemné zážitky, ktoré ste vďaka osobnému kontaktu zažili, prípadne si vymeníte skúsenosti s ďalšími ľuďmi, ktorí s vami zdieľajú spoločné záujmy. A v neposlednom rade - kto by nechcel byť rozmaznávaný chutnou mrkvovou tortou a šálkou dobrej kávy, že?!

4. Štvrtým dôvodom, prečo milujem mojich sponzorov je to, že ako blogerka mám možnosť vybrané produkty vyskúšať medzi prvými. Niekedy produkty dostanete skôr, než sa dajú do predaja, inokedy testujete limitované edície alebo veci, ktoré v bežnom predaji nikdy nebudú. A všetky tieto vecičky vám dávajú pocit, že ste výnimočná. Navyše vďaka špeciálnym newslettrom pre blogerky ste stále o krok vpred a vaši priatelia presne vedia, na koho sa majú s prosbou o pomoc obrátiť.

5. Posledným dôvodom, ktorý som sa rozhodla zaradiť na tento zoznam, je celková radosť, ktorú vám sponzori dokážu urobiť. Tak napríklad taká DM drogéria svoje blogerky pred Vianocami potešila milým darčekom v podobe limitovanej edície troch telových masiel. Iné firmy pre blogerky usporadúvajú zaujímavé súťaže či posielajú blahoželania k narodeninám. Jednoducho robia všetky tie drobnosti, ktorými si vás hýčkajú a ktoré robia len a len pre vás - uznajte sami, že v tom momente ich jednoducho nemôžete nemilovať.

zdroj

A prečo svojich sponzorov milujete vy?


1 komentár:

  1. Ja som len nedávno začala so spoluprácami, chcela som to aj vyskúšať a hlavne, keď som na niektorých stránkach videla, aké produkty ponúkajú, tak aj ten výber bol dosť ťažký. Napríklad najradšej mám asi e-shop krasnakazdyden.cz.... páči sa mi veľmi akú majú ponuku, ako krásne sú balené balíky a snažím sa vybrať produkty, ktoré si mylsím, že by mi fakt mohli sadnúť. Predsa len, nechcem písať negatívne recenzie, ale zasa určite si chcem napísať vlastný názor na vec. A preto ma prekvapilo, keď mi jedna firma poslala podmienky pre blogerky a na konci som si prečítala jeden bod, v ktorom bolo písané, že recenzia musí byť pozitívna, a ak mi produkt nesadol, tak článok radšej ani nemám písať. Akože, dosť ma to zaskočilo a prišlo mi to také zvláštne, a preto som spoluprácu najprv odmietla. No potom som si prezerala ich produkty a našla som také, ktorými sa nedá nič pokaziť, s ktorými možno mám nejakú skúsenosť alebo viem, že sa oplatia a budú mi vyhovovať. No nie vždy je to také jednoduché. :-)

    A s tou radosťou tiež súhlasím, keď mám blbý deň a príde mi balík, hneď mám lepšiu náladu. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste článok dočítali až do konca. Nebojte sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)