25. júla 2021

Ako si farmárky umývajú svoje krásne vlasy

 Ahojte, krásky moje!


Po veľmi dlhom čase sa opäť vyplnila jedna z mojich tajných túžob, o ktorú sa s vami musím podeliť. Sú to už roky, čo som okúsila svoj prvý tuhý šampón Shinyshamp od Soaphorie a od tých čias vyhľadávam stále viac a viac týchto šikovných pomocníkov v starostlivosti o vlasy. Za tú dobu som vystriedala množstvo značiek, druhov, vôní i rôznych fancy prevedení tuhých šampónov a mydiel na vlasy, no celý čas mi kdesi v hlave bežala myšlienka na to, že by bolo skvelé, ak by tuhý šampón zaradila do svojej ponuky aj moja najmilovanejšia slovenská značka prírodnej kozmetiky Mydlo z Farmy. Od môjho zoznámenia sa so šampukmi ubehlo pár rokov a tuto hľa, Mydlo z Farmy naozaj predstavilo svoju verziu tuhého šampónu. A keby len jednu, ale rovno dve! Zaiste nikoho neprekvapí, že som si farmársky šampuk musela objednať hneď, ako som sa o tejto novinke dozvedela. 


Klik sem - klik tam a už som na farmárskom e-shope študovala detaily o konopnom šampuku. Nejakú chvíľu som ho síce porovnávala s  jeho cédrovým bratom a rozhodovala sa, ktorý z nich bude pre mňa vhodnejší, no nakoniec v mojom nákupnom košíku stejne skončili obaja. A dobre som urobila!


Ako prvý som začala používať tento zelený konopný tuhý šampón s rozmarínom, ktorý nielenže vlasy posilňuje, ale tiež podporuje ich rast. Musím sa priznať, že som od tuhých šampónov Zuzky Roziakovej mala naozaj veľké očakávania, pretože už pri jej prírodných mydlách z farmy ukázala, že je kráľovnou svojho remesla. A našťastie, neostala som sklamaná. Tuhý šampón s konopným olejom a rozmarínom sa stal mojou novou láskou okamžite po jeho prvom použití. Stačilo ho po vlasoch naozaj jemnulinko pošúchať a zrodila sa úžasne bohatá pena, ktorá rozmaznávala moju hrivu od korienkov po končeky. Už pri oplachovaní som cítila, že vlasy sú naozaj dôkladne umyté. Čo ma ale zaujímalo najviac bolo, či moje vlasy po vysušení nebudú spľasnuté a nepekné - predsalen pri olejoch v kozmetike je človek s mastnou pleťou i vlasmi o dosť opatrnejší. Avšak moje obavy z obsahu konopného oleja boli absolútne zbytočné. Vlasy sa nielenže bez problémov rozčesávali, dokonca boli krásne nadýchané a vzdušné aj niekoľko dní po ich umytí. Nerada sa chválim, ale tentokrát musím skutočne podotknúť, že takto krásne vlasy som už dlho nemala. Takže za mňa konopný šampuk slovenskej značky Mydlo z Farmy je láska na prvú šupu a hoci mi vydržal parádnych 6 mesiacov, priebežne som si objednala do zásoby niekoľko ďalších kúskov, lebo skrátka viem, že bez neho viac nechcem žiť.

Čo by som to ale bola za beauty blogerku, keby som neotestovala aj druhý variant tuhého šampónu a síce ten cédrový. Na prvý pohľad mi pripomína leto a festivaly, pretože je krásne sýtožltý, veselý a úžasne sa vyníma na mojej zelenej listovej mydelničke (mimochodom všetky tie krásne mydlovničky, ktorými sa pravidelne chválim na mojom instagrame, nájdete práve na webe Mydlo z farmy a dokonca už aj vo viacerých variantoch - väčšie podlhovasté určené primárne pre mydlá a menšie okrúhle pre šampuky). Ako som už písala vyššie, šampuk s konopným olejom a rozmarínom bol láska na prvé použitie a preto aj jeho súperenie s tuhým šampónom s obsahom cédru a rakytníkového oleja, bolo veľmi napínavé. Rovnako ako jeho zelený brat, aj tento žltý šamp(i)ón od prvého momentu dával jasne najavo, že si svoju prácu bude robiť ukážkovo. Penivosť perfektná, pri oplachovaní vám vlasy vŕzgajú čistotou a po vysušení je rozčesávanie jedna báseň. Navyše tento žltý fešáčik obsahuje kurkumu, ktorá podobne ako rozmarínový esenciálny olej pri predošlom konopnom šampuku, stimuluje rast vlasov. 


Ak si teda myslíte, že rozhodnúť o víťazovi tohto farmárskeho súboja je nemožné, tak skutočne nie ste ďaleko od pravdy. Oba tuhé šampóny z farmy sú priam dokonalé. Ako zelený konopný, tak aj žltý cédrový šampuk obsahujú látky podporujúce rast vlasov a zabraňujúce tvorbe lupín. Rovnako tak oba obsahujú bambucké maslo, vďaka ktorému sú vlasy bohato hydratované. Jedinečný ryžový proteín zasa vytvára na vlasoch ochranný film, vďaka čomu bráni dehydratácii a uľahčuje úpravu vlasov. Panthenol B5 sa navyše stará o lesk, znižuje lámavosť a štiepenie vlasov a tiež sa podieľa na regenerácii a obnove vlasovej pokožky. Všetky tieto účinné zložky nájdete v oboch tuhých šampónoch, takže čo sa týka pridanej hodnoty pre vaše vlasy a vlasovú pokožku, je to 1:1.

Čím sa ale od seba tieto dva tuhé šampóny líšia, sú esenciálne oleje. Zatiaľ čo konopný šampuk obsahuje rozmarínový esenciálny olej, ktorý pomáha pri vypadávaní vlasov, ten cédrový zasa obsahuje esenciálne oleje z levandule a harmančeku, ktoré pomáhajú harmonizovať nerovnováhu vlasovej pokožky a takisto regulujú tvorbu mazu. Cédrový šampuk navyše obsahuje kurkumu, ktorá je vysoko antibakteriálna, takže ak máte problémy s vlasovou pokožkou, určite vám s nimi pomôže. 


Toľko k voňavým novinkám Mydlo z farmy. Ako vidíte, voľba víťaza naozaj nie je jednoduchá, pretože oba tuhé šampóny majú fakt výborné vlastnosti a svoju úlohu si plnia na jedničku s hviezdičkou. Ak by som ale predsalen mala rozhodnúť o tom, ktorý z nich je lepší, priklonila by som sa ku tuhému šampónu s konopným olejom a rozmarínom a to z jedného jediného dôvodu a síce, že mi po ňom vlasy ostanú čerstvé zhruba o jeden deň dlhšie. Vo všetkých ostatných smeroch sú to vyrovnaní súperi a je len ťažké rozhodnúť sa, ktorý z nich si zaslúži viac pozornosti. Čo je ale super je, že Mydlo z farmy ponúka svoje tuhé šampóny v dvoch veľkostiach a za skvelé ceny, takže určite stojí za to vyskúšať oba druhy. A keď už sme pri cene - menšie 25g prevedenie kúpite za 3,90€ a väčšie 50g balenie za 6,90€, čož si myslím, že je pri polročnej výdrži (väčšie balenie) cena úplne adekvátna. Navyše nezabúdajme, že ide o prírodnú kozmetiku zo slovenskej produkcie, takže stojí za každý jeden cent. 


PS: Tuhé šampóny Mydlo z Farmy sú balené len v papierovom sáčku, takže ak si fičíte na zero waste vlne, určite budete potešené aj týmto dôležitým detailom. Tak a teraz bez zbytočných odkladov hor sa urobiť vašu objednávku na www.mydlozfarmy.sk 


Hodnotenie produktu - 1* alebo môj svätý grál


2 komentáre:

  1. Nad tuhým šampónom som už tiež rozmýšľala, no neviem, ako by mi sadol :) Ďakujem za tip!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Peti, určite tuhý šampón vyskúšaj, je to skvelá vec a na trhu je naozaj nekonečné množstvo značiek i druhov, takže určite nebude problém nájsť taký, ktorý ti bude vyhovovať. :-)

      Odstrániť

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)